Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rabarber verplanten


Itoero

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 rabarbers van 1 en 2 jaar oud die ik zou willen verplanten.

Ze staan op een plaats waar niet veel direct zonlicht aankan en er zitten daar enorm veel slakken en insecten.

 

Hoe doe ik dat, rabarber verplanten? Wat voor wortels zal ik aantreffen?

En wanneer kan ik dat het beste doen?

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben toevallig gisteren een enorme rabarber verplaatst, rondom 15 cm weggestoken en toen de schep er voorzichtig diep onder steken. We oogsten er dit jaar waarschijnlijk niet van om de plant wat rust te geven. In het nieuwe plantgat hebben we een schep compost gedaan en daar de plant op gezet. De wortels van deze grote ( 60 cm doorsnede) plant waren echt enorm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gelezen dat je de ondergrond onder rabarber wel tot 90cm moet los maken. Op de nieuwe plaats zo dat ze makkelijk kunnen wortelen. En lucht hebben. En compost is altijd goed.

 

rabarber mag je plukken tot midden juni. Om eerder rabarber te hebben zet ik over 2 planten een donker bloempot. Om zo eerder rabarber te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi al die adviezen hierboven.

Ook mijn rabarberplant moest vandaag verhuizen naar mijn nieuwe tuin. Vorig voorjaar had ik hem nieuw geplant. In de zomer één keer een bos stengels geoogst. De verleiding was te groot. natuurlijk is het beter om de plant het eerste jaar zijn energie maximaal in groei te laten investeren. maar aan een plant zo vol beladen, mist men vier, vijf stengels niet.... Ze smaakten geweldig.

De wortelkluit was flink gegroeid in een jaar tijd. zo'n 30 cm doorsnee. Sinds vanmiddag staat ie op een nieuwe plek. Hopelijk voor een reeks van vruchtbare jaren. De eerste uitloper was al weer zichtbaar boven de grond. Om 'm te markeren heb ik er een emmer zonder bodem overheen gezet. Goed gevuld met een paar scheppen compost. Nog een paar weken goed beschut broeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...