Nathanya Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 (aangepast) Ik lees al een tijdje mee, maar dacht dat registreren en voorstellen wel net zo netjes is. Vorig jaar kregen wij 1 are op een moestuincomplex, maar helaas wel het allernatste stukje op flevolands zware vette klei. Vol goede moed zijn we begonnen, maar met ook nog een slakkenplaag heb ik mijn verliezen moeten leren nemen. Nu zijn we verhuisd naar 2 are op het midden van het complex, en we hebben er veel zin in. In de vensterbank liggen de aardappels en een aantal groentetjes zijn al voorgezaaid, de wolmunt is eind vorig jaar al meeverhuisd, en de frambozen, braam en rabarber halen we waarschijnlijk nog wel op. Nog geen foto's, misschien komen die nog. {edit, foto's staan verderop in dit topic} Vragen? Die heb ik, en misschien weet ik ook nog her en der wel een woordje mee te babbelen 6 maart 2015 aangepast door Gast Quote
Natasja Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Welkom, ook uit Flevoland. Almere Buiten om precies te zijn. Onze tuin (van Flevotuin, ook op een complex) is ook ontzettend nat, vette klei. Als je er doorheen loopt met je laarzen heb je de halve tuin onder aan je laarzen plakken. Quote Groetjes van Natasja uit Almere-Buiten
Nathanya Geplaatst: 17 februari 2015 Auteur Geplaatst: 17 februari 2015 Dat herken ik zo!! Ik zit zelf in Dronten-zuid. Quote
Stan Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Welkom op dit leuke forum. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Deborah Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Welkom Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
druivelaar15 Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Welkom en een succesvol seizoen toegewenst! Quote moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
geertlaurent Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Veel succes met het nieuwe stuk en hopelijk gaat alles nu wel vlot Erg leuk hier op het forum dus veel opsteken en bijleren zal geen probleem zijn Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 februari 2015 Geplaatst: 18 februari 2015 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nathanya Geplaatst: 25 februari 2015 Auteur Geplaatst: 25 februari 2015 Belofte maakt schuld, ik zou nog met foto's komen: Dit was onze vorige tuin, vlak onder de bomenrij. In de zomer zie je de aarde groen kleuren van het mos. Straks nog rucolazaad oogsten... en bramen, rabarber en frambozen ophalen. Dan is dit de nieuw tuin, beter in de zon en niet zo nat. (Zei ze met mega schaduwen van de laagstaande zon op de foto ) Hier had de vorige huurder aardbeien in, ik ga er sla en andere konijnehapjes inzetten Een mooie stevige schuur... (met daartegenaan de ontmantelde zeshoekige kas) Die daar in de hoek komt te staan. De watertank moet ook nog een plekje in de rij krijgen... Op schoenenrek in koele vensterbank (zonder radiator eronder) op het oosten (beste optie) staan al wat bakjes met: Aardappelen anaisSavooiekoolAndijvieBloemkoolBleekselderijBroccoliZomer en winterpreiRode en lente uitjesen drie soorten sla Van de week zag ik zelfs al wat opkomen Buiten staan de tuinbonen in een zaaibak. In de koelkast staat een bakje met knolkervel, vorig jaar mislukt, hoop dat het dit jaar beter gaat... Quote
doro68 Geplaatst: 9 maart 2015 Geplaatst: 9 maart 2015 hoi zusje, welkom; ging ik hier dus kijken na jouw melding van gisteren, blijk ik al sinds 2012 lid te zijn... ahum.... zal mijn voorsteltopic wel even naar boven halen.Je "kweekstelling" ziet er goed uit, handig zo! En mooie grote tuin zeg!! Ben echt jaloers! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.