AnneB Geplaatst: 17 februari 2015 Share Geplaatst: 17 februari 2015 Via weckenonline.nl stuitte ik op een recept waarin sap gemaakt werd van de bessen van de Amerikaanse vogelkers (http://www.inmaak.nl/Uitleg_werkwijze/Ontsappen/Amerikaanse_vogelkersbes_ontsa/amerikaanse_vogelkersbes_ontsappen.html). Hier groeit het als de pest, maar ik heb altijd gedacht dat alles van deze boom giftig was en ben er dus netjes vanaf gebleven. Ergens ben ik behoorlijk nieuwsgierig maar ook nog een beetje wantrouwig of het spul echt eetbaar is. Heeft iemand hier ooit iets ingemaakt met deze besjes? Hoe smaakte het? Quote Home is where the harvest is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wijo Geplaatst: 18 februari 2015 Share Geplaatst: 18 februari 2015 Vanuit mijn zelfwijnmaakperiode weet ik me nog te herinneren dat vogelkers ontzettend bitter is. De kers zelf is niet giftig. Blad en pitten wel. Zit veel cyanide in. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.