Ciska Geplaatst: 19 februari 2015 Share Geplaatst: 19 februari 2015 (aangepast) Hallo allemaal... Dit is wat ik momenteel kan aanbieden, Van een collega van mij heb ik veel originele weck potten gekregen. Het zijn verschillende modellen, met platte deksels, dus stapelbaar.van de tulpmodel heb ik:31 stuks van 1 Liter 8 stuks van 1.5 Liter van het stortmodel heb ik0.75 Liter zijn allemaal gereserveerdvan een recht model heb ik:1 Liter zijn allemaal gereserveerdAllemaal met nieuwe ringen en klemmen Van vaste planten heb ik- thym stekjes(wol-, kruip-, citroen- en gewone keukenthym)- oregano stekjes (vulgaris en hot'n spicy)- stek van roze Japanse anemoon- stek van blauwe kogeldistel (een echte bijenlokker)- zaailingen van Helleborus (roze en donkerrood, wat wat is weet ik niet omdat alles doorelkaar staat)- gewortelde rozen ministruikje (ooit een stek), gezond en goede groeier donkerroze met geel hart. Ik heb er geen plek meer voor. ]Verder kan ik op verzoek rozen stekken, moet binnenkort toch de voorjaarssnoei uitvoeren. Ik heb een grote collectie geurende Engelse rozen (=/- 45 stuks in roze tinten. Ik heb twee gele Engelse rozen ("Charity" en "The pilgrim") de een is gemakkelijker te stekken dan de ander, maar kan geen 100% garantie geven dat de stekken zullen aanslaan. Website van David Austin is erg mooi en ik heb de meeste roze rozen ervan in mijn tuin staan. Helaas heb ik geen plek meer.... een greep uit mijn collectie: Sharifa asma, Brother cadfael, eglantyne, cottage rose, herritage, john claire, mary rose, princess Alexandra of kent, the alnwick rose, strawberry hill, the ingenious mr fairchild, The generous gardner, scepter d'isle, wedgewood rose. Ik heb nog pepers gezaaid:- bischops Crown- lemon drop- oranje lombok van paprikas:- mini red bell (gereserveerd)- mini puntpaprika roodIk heb nog meer gezaaid maar die zijn nog niet ontkiemd. ik ga tzt ook nog tomaten zaaien. Ik vraag:- Hoofdzakelijk weckpotten van 0,5 Liter (wij zijn maar met ons tweeën)- Wij (nou ja eerder de thuiskok.. ) verzamelen kookboeken, liefst uit Rusland en Balkan. Duits, Nederland of Engelstalig)- Duitse bakboeken met origineel Duits gebak/taart recepten. (oude recepten van Oma mogen ook ) - stekje van een roze iris- stekje van een roze gekleurde pioenroos- chocolade chip/ stukjes niet de smelt variant voor in koekjes- klimnet voor bonen Dit was het voorlopig, verder weet ik het even niet.. ruillijstje:Angela: krijgt helleborus en klimroos 1x, stek van rozen (zie lijst), aantal weckpotten 4x 0.75l, 4x 1 tulp, 2x 1 l rechtmodel --> geeft: paprika's voor mijn dikbillen en kookboekWeknow: krijgt Helleborus ----> geeft: stek zwarte framboosErny: krijgt Helleborus ---> geeft tomatenzaadjes Geedee: Krijgt: wecckpotten 4 x 0,75 l stort model -----> geeft: framboos en kookboekKim: Krijgt citroenthym ---> winterspinazie en boontjes en peterselieJet: Krijgt Helleborus, ----> geeft potje frambozen jamKibas: krijgt stek strawberry hill, ------> geeft zaadjes witte margrietenNasuda: krijgt stekjes van oregano vlug., oregano hot n spicy, citroenthijm, gewone thijm en wolthijm ------> geeft 2 Turkse paprika'sHenkg: krijgt 1x stek klimroos -----> geeft kaapse zonnedauw zaailingBerijl: krijgt weckpotten ( 8 x o,75 l stort, 3 x 1 l rechtmodel en 14 x 1 liter tulpmodel) en twee minibelle rood , karwijthijm, citroenthijm rode en roze bessenstek en pepers. ------> 25 E en een vroege aubergineMelissa: krijgt courgette en mini punt paprikaJasmin: krijgt stek van pioenachtig bloeiende roos -----> geeft potje handremmenJorieke: krijgt stekken van vlinderstruikjes en ooievaarsbek-------> geeft 2 x tuinboekenPrettig gestoord: krijgt karwijthijm en kruipthijm en knoflookbieslook ----> geeft 2 x aubergineAnna3 krijgt: roze aalbes--------> geeft peper chupanita en zaadjes agastage after eightEsther76: krijgt 5 x weck tulpmodel ( 3 x 1 liter en 2 x 1,5 liter) en thijmsoortjes ( wol, gewone, karwij en kruip) ------> geeft 5 E en melkkefir Als ik iemand ben vergeten, laat het mij alsjeblieft even weten. Groetjes Franciska 30 april 2015 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kibas Geplaatst: 19 februari 2015 Share Geplaatst: 19 februari 2015 Mag ik: gewortelde stek van geurende roze Engelse roos "Strawberry Hill" (David Austin)? Ik ben dol op geurende rozen en zocht nog een nieuwe leuke roos. Later, als ik groot ben en een hele grote tuin heb, wil ik nog veeeeeeel meer rozen, maar voorlopig moet ik het bij een paar laten. Deze past er goed bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 19 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 19 februari 2015 kibas: Staat genoteerd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
berijl Geplaatst: 19 februari 2015 Share Geplaatst: 19 februari 2015 hoi ciska, ik heb wel belang bij de 0,75 l weckpotten en de 1 liter tulpmodellen want dit jaar wil ik me er aan gaan wagen Zullen we even pben over aantal en wat ik je er evt voor terug kan geven? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 19 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 19 februari 2015 Je hebt pb! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 20 februari 2015 Share Geplaatst: 20 februari 2015 Hoi Ciska, Net zoals Berijl kijk ik verlekkerd naar de weckpotten: ook ik ga mij er dit jaar aan wagen. Helaas staat er niets op de Wishlist van Goldfish wat jij zoekt maar misschien dat er via een PB toch wat te regelen valt. GroetGoldfish Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 20 februari 2015 Share Geplaatst: 20 februari 2015 Als je nog hebt:Ik ben geïnteresseerd in 1 of 2 stekken van de New Dawn. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 20 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 20 februari 2015 @henkg: stek new dawn is geregeld @ goldfish: je hebt pb! Groetjes cis Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 20 februari 2015 Share Geplaatst: 20 februari 2015 Ciska kijk je even bij mijn lijst? Ik heb ook weckpotten van een halve liter erop staan... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 20 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 20 februari 2015 Ik ga ff kijken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Esthe76r Geplaatst: 20 februari 2015 Share Geplaatst: 20 februari 2015 Hey, Ik heb interesse in weckpotten en in tijmsoortjes. Kijk je ook bij mijn lijst??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 20 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 20 februari 2015 Je hebt pb! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 22 februari 2015 Share Geplaatst: 22 februari 2015 Kan ik jou tegen die tijd eigenlijk blij maken met paprika's voor de cavia's? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 22 februari 2015 Ik denk dat je dan heel wat vriedjes gaat maken hier... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 25 februari 2015 Share Geplaatst: 25 februari 2015 Ciska hadden wij nou iets afgesproken voor de ruil? Er staat me iets bij maar ik kan het niet vinden. Wil je het dan even in mijn lijst zetten, dan raak ik het niet meer kwijt... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Salempie Geplaatst: 9 april 2015 Share Geplaatst: 9 april 2015 Ik heb je een pbeetje gestuurd Ciska Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 12 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 12 april 2015 Ik had hem gekregen salempie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Melissa1611 Geplaatst: 12 april 2015 Share Geplaatst: 12 april 2015 Hallo! heeft u nog een zaailing over van de mini puntpaprika rood ? liefs Melissa Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
balkontuinder Geplaatst: 12 april 2015 Share Geplaatst: 12 april 2015 Hoe pittig is de lemon drop peper? En smaakt het inderdaad zo fruitig als de naam klinkt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 13 april 2015 Share Geplaatst: 13 april 2015 Ciska, heb jij een mooie rozenstek voor mij? Niet geel, want geel is al aanwezig. Ik heb niets van jouw lijstje, maar kijk even bij mijn list of er iets is wat je wilt? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 13 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 13 april 2015 @ melissa ik heb nog wel een plantje voor je, kijk ff in je topic...ik heb denk ik ook nog wel een courgette voor je. @ jasmin...ik heb stekken genomen. Zijn nog niet geworteld. Tis een roze roos met geurende bloemen zoals een pioen....ben naam ff kwijt. Is dat wat voor je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 13 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 13 april 2015 @ balkontuinder: ik heb werkelijk geen flauw idee...de lemon drop wil helaas niet zo als ik het wil...schijnt wel pittig te zijn idem als de limon...Het blijft een klein plantje...misschien dat er nog een groeispurt in zit.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
balkontuinder Geplaatst: 13 april 2015 Share Geplaatst: 13 april 2015 Thanks! Dan laat ik het even. De naam klinkt cool, maar dat is wel vaker bij pepers. Ik houd alleen niet zo van pittig en heb zelf ook een pepertje opgroeien (die gaat overigens ook erg langzaam). Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 13 april 2015 Share Geplaatst: 13 april 2015 @ jasmin...ik heb stekken genomen. Zijn nog niet geworteld. Tis een roze roos met geurende bloemen zoals een pioen....ben naam ff kwijt. Is dat wat voor je? Ik vind alles best. Ik geef de roos aan mijn man. Wij hebben allebei een tuintje als buren. Hij is steeds met bloemen bezig, en ik met groentes. Bloeit hij al dit jaar? Waar kan ik jou mee verblijden? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 13 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 13 april 2015 Hey jasmin, Nee helaas....ik kan elk jaar ook niet wachten totdat de bloemen verschijnen hahaha. Vooral bij stekken moet je wel even geduld hebben.Rozenstekken hebben echt tijd nodig om te wortelen en daarna om te groeien. Bloeien zit er de eerste 2 jaren niet echt in....of je moet mazzel hebben. Ik ga ff op jou lijstje kijkenGr cis Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.