Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

2015022311284560631424687614.jpg

Beste Dames en Heren,

Ik ben nog een nieuweling dus alvast mijn excuses als dit bericht hied verkeerd staat.

Ik kweek sinds vorig jaar enkele groentes in potten op mijn balkon.. soms lukt het soms niet omdat ik bar weinig van moestuinieren weet haha. Nu kwam ik de kerstomaat "birdie" tegen in een boekje over groenten kweken in potten, maar ik kan er nergens zaden van vinden. Het leek me zo'n leuke en makkelijke plant die weinig ruimte in neemt (omdat hij in een pot van 14cm zou kunnen) en zou hem echt heel graag willen kweken.

Weten jullie wellicht waar ik deze zaden zou kunnen kopen? Of hebben jullie nog tips voor andere GELE (of een andere kleur behalve rood) kerstomaten waarvan de plant klein blijft en in een pot van 15cm kan blijven?

Alvast bedankt voor jullie hulp en groetjes van balkonia

Geplaatst:

Vorig jaar had ik rode kerstomaatjes 'minibel'. Die blijven klein en compact en kunnen in een pot. Hoef je ook niet te dieven en zo.

Dit jaar heb ik 'Ida gold', een gele kerstomaat. Ideaal voor potten, staat er op de verpakking.

Geplaatst:

"Venus" is een hele leuke mini kerstomaat, geel, neigend naar oranje.

"Floragold Basket" is geel en is meer geschikt voor hangende potjes omdat de vruchten ook gaan "hangen".

Hetzelfde geldt voor "Whippersnapper", kan in een klein potje maar gaat hangen. Whippersnapper is kauwgombalroze trouwens.

Met "potjes" bedoel ik dat alle drie de soorten al vruchten geven in een pot van 1 liter.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Wauw wat fijn al zo snel reacties!

En wat een leuke site die tuinkabouter, wist niet eens van het bestaan daarvan.

Met deze info ben ik zeker al een stuk verder geholpen! En als iemand de birdie nog weet te vinden of wellicht zelf verkoopt hoor ik het graag. Bedankt allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...