Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Handige apparaatjes, die wildvallen he?

Ik heb er althans veel "plezier" van gehad.

Op deze wijze heb ik een inzicht gekregen wat en wanneer er over ons grondstuk heen loopt.

De problemen met woelmuizen houdt zich bij ons tot nu aan toe, binnen de perken.

Wellicht door de vossen en de katten.

Ik heb meerdere malen een kat een woelmuis zien opeten.

Gehoord heb ik het ook, dat geluid van gekraakte muizenbotten

Ik moest overigens wel opzoeken wat weeuwenteelt nu weer was.

Op weeuwenteelt-t672.html vond ik uitleg.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Inderdaad, die wildcameras geven een goed inzicht wat er allemaal loos is in de tuin!

Vlak bij is een dassenburcht. Die was er al voor mijn tijd (ik ben nu 72) en nog steeds in gebruik! Hun bewoners berokkenen heel weinig schade aan de moestuin.

Wilde zwijnen daarentegen wentelen zich graag in de modder en vernielen in een mum van tijd hele oppervlaktes.

De reeën zijn eerder kieskeurig en als de aardbeien nieuwe blaadjes krijgen is het zo gebeurd.

Als het niet meer vriest gaan de serretjes dag en nacht open en dan zwerven er s'nachts voldoende vossen en (ver)wilderde katten rond om het muizen/ratten bestand in toom te houden!

De beste en mijn inziens enigste oplossing is een biologisch evenwicht en geen repressie van de een of andere soort.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Let op, want de das is een van de meest beschermde beesten in Nederand.

Hier hebben ze zelfs een grote grondsarnering stil gelegd, omdat daar een das zijn hol had.

gr Mat

• 2 weeks later...
Geplaatst:

@ Demier: inderdaad zoals Aardpeer al schreef, woon ik niet in Nederland maar in het uiterste zuiden van oost(elijk) Duitsland.

Dassen zijn in Duitsland niet zo beschermt als in Nederland.

(Dit bijvoorbeeld in tegenstelling van mollen, hoge boetes worden uitgedeeld als je ze dood!)

En Dassen mogen in een aantal deelstaten zelfs een paar maanden per jaar bejaagd worden.

(Duitsland als één geheel bestaat voor veel wetgevingen niet, en doet iedere deelstaat waar hij zin in heeft)

Nee Aardpeer, de Das is met de noorderzon vertrokken.

Men vermoed dat het hier om een jong mannetje ging, welke tijdelijk door zijn moeder buiten de deur is gezet.

Dat gebeurd als er nieuwe jongen worden geboren.

Op het moment dat de jongen wat ouder zijn, mogen ze weer in het ouderlijke hol terug keren.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...