koolrabi Geplaatst: 26 februari 2015 Share Geplaatst: 26 februari 2015 Ik zag kleine knopjes verschijnen, op zich verheugend. Maar toen ik even goed keek zag ik een klein gaatje in een blad. Dan denk je meteen aan mee-etertjes. Ik keek beter en zag toch hier en daar iets heel kleins, maar wel wat verdacht. Ik probeerde het vast te leggen om jullie dit even voor te leggen. de peper, links op de foto, staat er ogenschijnlijk mooi bij het gaatje de knoppen? in deze omgeving ook wat heel klein geel spul iets geels, heel klein Vragen die bij mij opborrelen: 1. Wat is hier aan de hand? 2. Moet ik me echt zorgen maken? 3. Wat kan ik doen?4. Hoe komt zoiets? Ik heb aan de drie andere planten (paprika en peper), samen met bovenstaande peper mijn proefzaai, niets bijzonders ontdekt. Ik heb wat luizenspul gespoten, maar weet niet of het luis is. De planten staan onder groeilampen. Ze krijgen heel regelmatig water. Ze 'zuipen' het schoteltje leeg en dan vul ik het weer. Misschien is dat teveel? De omgeving heeft een vochtigheidsgraad van 34/35 RH. Dat is te laag, maar ik weet niet hoe het op te krikken als de planten eenmaal onder de kap vandaan zijn. Veel waterbakjes neergezet, maar dat helpt onvoldoende. De plek is bij de verwarming, maar zo kom ik aan de warmte tussen de 20 en 27 graden. Maar dat geeft meteen ook droogte. Wie kan zijn of haar licht hierover laten schijnen? Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 27 februari 2015 Share Geplaatst: 27 februari 2015 Lijkt wel witte vlieg... Geen luis... De luis zit het liefst bij je jongste blaadjes in de kern van het plantje... zijn groenig en klef. Knopjes kunnen al de aanzet tot bloempjes zijn... Temperatuur mag tussen de 20 en 25 graad ongeveer. Water geven klinkt goed.Naar behoefte... maar het is niet erg als ze zo af en toe even "dorst" hebben. Een beetje kwellen, zeg maar. Je zou zo af en toe even kunnen sproeien met lauw water. Verder mooie plantjes hoor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 27 februari 2015 Share Geplaatst: 27 februari 2015 hier zijn het meestal luisjes, lichtgroen wel, doen we niet veel aan tenzij het er erg veel wordenonze kweekbakjes staan in een grote bak met water rv van 50 % maar hoger komen we ook niet door de lampen erboven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
koolrabi Geplaatst: 1 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 1 maart 2015 @ Erny en RobO: Dank voor jullie reacties. Ik heb de planten een nieuwe, grotere pot en een lauwwarm sproeibeurtje gegeven. Maar deze peper gaat er niet echt op vooruit. Er is een heel lelijk blad verschenen, het gaatje in het andere blad wordt groter, en een ander blad krijgt ook een klein randje. Maar de knopjes worden groter. Daar is mijn hoop op gevestigd. Ik heb nog even een plaatje bijgesloten. Als iemand nog een advies heeft, graag. Laat je dat blad zitten? Of haal ik het eraf? Bij de andere planten heb ik deze verschijnselen nog niet gezien. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.