Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Wij zijn vorige maand begonnen met het bemesten van de moestuin. We hebben verse stalmest. We graven een voor, gooien hier wat onkruid in, vervolgens wat mest erover en zand erover. Dit doen we per rij. Kan het moeilijk met woorden uitleggen. De website waar ik het voorbij zag komen kan ik op het moment niet meer vinden. Deze manier passen we toe bij de kolen, aardappelen, bladgewassen en vruchtgewassen.

Echter weten we niet zo goed hoe we de moestuin klaar moeten maken waar de bonen en wortelen/uien komen. Deze grond is best hard aangestampt en zit wat afval van het snoeien en onkruid op. Hoe kunnen we deze vakken het beste klaar maken voor de zomer? We hebben vernomen om geen verse stalmest te gebruiken hiervoor. Wel wat patentkali.

Posted

die vakken zou ik zo los mogelijk maken met veel grof zand, en toch stiekum een beetje gedroogde koemest voor de uien en de wortels

afdekken met gaas tegen allerlei vliegen en bij elkaar zetten met wat kamilleplanten

Posted

Dat bedoel ik inderdaad. Mijn buurman spit het zo om dat het onkruid op zijn kop onder het zand terecht komt. Op die manier kan het dus ook en is het miss net zo makkelijk?