Joyce12 Posted March 8, 2015 Posted March 8, 2015 Hallo, Wij zijn vorige maand begonnen met het bemesten van de moestuin. We hebben verse stalmest. We graven een voor, gooien hier wat onkruid in, vervolgens wat mest erover en zand erover. Dit doen we per rij. Kan het moeilijk met woorden uitleggen. De website waar ik het voorbij zag komen kan ik op het moment niet meer vinden. Deze manier passen we toe bij de kolen, aardappelen, bladgewassen en vruchtgewassen.Echter weten we niet zo goed hoe we de moestuin klaar moeten maken waar de bonen en wortelen/uien komen. Deze grond is best hard aangestampt en zit wat afval van het snoeien en onkruid op. Hoe kunnen we deze vakken het beste klaar maken voor de zomer? We hebben vernomen om geen verse stalmest te gebruiken hiervoor. Wel wat patentkali. Quote
RobO Posted March 8, 2015 Posted March 8, 2015 die vakken zou ik zo los mogelijk maken met veel grof zand, en toch stiekum een beetje gedroogde koemest voor de uien en de wortelsafdekken met gaas tegen allerlei vliegen en bij elkaar zetten met wat kamilleplanten Quote
Joyce12 Posted March 9, 2015 Author Posted March 9, 2015 Los maken mbv een riek? En waar zou jij het onkruid laten? Quote
RobO Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 spitvork denk ikonkruid gaat op een droge plek om af te sterven en dan in de compost Quote
Joyce12 Posted March 9, 2015 Author Posted March 9, 2015 Dat bedoel ik inderdaad. Mijn buurman spit het zo om dat het onkruid op zijn kop onder het zand terecht komt. Op die manier kan het dus ook en is het miss net zo makkelijk? Quote
RobO Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 tuurlijk, is ook primaik composteer het alleen omdat ik altijd gebrek heb aan "groen" in de compostbak Quote
Recommended Posts