Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Welke groenten nu zaaien met oogst voor half mei?

diesel4666

Recommended Posts

Welke groenten kan ik allemaal in de onverwarmde serre zaaien/planten, die voor half mei kunnen geoogst worden.

Vanaf dan gaat de serre immers gebruikt worden voor de tomaten/paprika/...

Ik heb al sla, spinazie en radijzen gezaaid. Wat is nog allemaal mogelijk? Ze moeten wel onverbiddelijk plaats ruimen voor half mei.

Zijn bepaalde wortelrassen mogelijk?

wellicht een soort erwtjes/ sugar snaps of raapsteeltjes .

voor half mei oogsten is vanaf nu maar een periode van 8 weken en das best kort zo in het voorjaar.

Ben het niet met benonderkoffer zijn rijtje eens : Pastinaak is echt ongeschikt, die doen er heel lang over eer het een fatsoenlijke maat heeft en bovendien kun je ze pas vanaf april zaaien geloof ik. Bloemkool is ook niet binnen 8 weken "klaar"

Wortels had je voor een vroege oogst al eerder moeten zaaien http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/wortelgewassen/wortel/

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Welke groenten kan ik allemaal in de onverwarmde serre zaaien/planten, die voor half mei kunnen geoogst worden.

Vanaf dan gaat de serre immers gebruikt worden voor de tomaten/paprika/...

Ik heb al sla, spinazie en radijzen gezaaid. Wat is nog allemaal mogelijk? Ze moeten wel onverbiddelijk plaats ruimen voor half mei.

Zijn bepaalde wortelrassen mogelijk?

Plaats ruimen moet daarom nog niet oogsten zijn , er zijn veel zaken die je kunt opkweken in de serre en dan buiten plaatsen . Ik heb hier in een u aan de buitenkant gezaaid buitenste 30cm daar komen de tomaten en paprika dan toch nog niet (nog uitzetplaats voor verder in de zomer)