Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke vrucht groeit hier?


Rexona

Aanbevolen berichten

Tussen mijn tomatenzaden lag een voor mij onbekend zaadje. Uit nieuwsgierigheid heb ik vorig seizoen dit zaadje gepoot. Na ik de plant door de winter heb geholpen wordt ik beloond met enkele bloempjes aan de plant. Nu ontstaat er ook een vrucht in 1 van deze bloempjes en dat zonder mogelijke bestuiving van buitenaf. Wie kan mij vertellen wat voor vrucht er aan dit plantje groeit? Zie bijgaande foto's

 

2015031316341367971426262198.jpg

 

2015031316344072271426262219.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

De latijnse naam is Solanum aethiopicum, of Rode aubergine. Er zijn verschillende rassen die geteeld worden voor consumptie. Bij ons is 'Pumpkin on a stick' de meest bekende vertegenwoordiger van S. aethiopicum. Dit is een bloemisterij product. In het najaar zijn de ontbladerde stelen met fel oranje vruchten terug te vinden in bouquetten.

 

De vruchten zijn eetbaar maar bitter. In de Afrikaanse keuken worden ze samen met bittere komkommer en sardientjes gestoofd. Het is dan een topping voor b.v teff pannekoeken. Bittere gerechten moet je 'leren eten'. In het westen zijn wij gewend aan ongekruid en zoete smaken.

 

Zaadhandel Vreeken heeft verschillende rassen. Maar mijn ervaring is dat de plant veel warmte nodig heeft en de productie hier tegenvalt (koude kas).

Pumpkin on a stick is het makkelijkste ras.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...