Geplaatst: 20 maart 201510 j Het 20:00u NPO1 journaal, bij onderwerp zonsverduistering:"En het is ook nog eens supermaan (maan dichtst bij aarde, dus groot voor ons), en daarbij nu: Volle Maan!"Volle maan?? Gelukkig werd deze onbegrijpelijk domme opmerking 10 minuten later, tijdens het weerpraatje, een beetje gecorrigeerd. Achter de NOS schermen zal hopelijk nagepraat worden. Hoe kan het dat de nieuwstekst schrijver, én de presentator, absolute onzin opschrijft/vertelt. Gold de leerplicht niet voor hen? (Tijdens een maansverduistering staat de aarde tussen de zon en de maan -> het is dan dus volle maan. Tijdens een zonsverduistering staat de maan tussen de zon en de aarde -> het is dan dus nieuwe maan.) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 maart 201510 j in 99 waren we in Noord Frankrijk op een boerderij bewolkt tot vlak voor het begin, daarna super gister in Haarlem om 10.10 eventjes wat licht vlak voor onze oude Baaf:
Geplaatst: 21 maart 201510 j Auteur Henkg ik heb dat ook nooit op school gehad, hoor!Althans niet op de reguliere , later wel op de zeevaartschool in het vak sterrenkunde. Ik heb niet van veel dingen echt verstand, maar waar ik verstand van heb, of waar ik weet van heb omdat ik ergens bij was, daar moet ik van zeggen, dat er vaak onzin of niet geheel juiste informatie op het NOS journaal word verteld.Vaak betreft het gewoon een onjuiste formulering, soms kinklare onzin. Overigens niet alleen op het NOS journaal. Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.