Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Spinazie komt niet op

familymen

Aanbevolen berichten

Vraagje, ik heb een 4-6 weken geleden spinazie breedblad gezaaid - tot mijn grote verbazing is er tot nu toe nog maar hier en daar en plantje omhoog gekomen

Ik heb ongeveer 600 zaadjes gezaaid en er zijn er misschien 10 opgekomen Normaal duurt dit toch zo lang niet?

Is er nog kans dat de rest begint te groeien?

Mercikes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kans dat het nog gaat groeien is erg klein......spinazie is een snelle kiemer.

Waarschijnlijk is het meeste verloren gegaan door vraat. (veenmollen, emelten etc.)

Je zou spinazie in een plastic goot waar grond in zit kunnen zaaien, dan heb je minder kans op vraat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Hier is het met de spinazie ook niet goed gegaan terwijl ik ze in de kas gezaaid had... hier en daar een plantje boven maar veel is het niet. Vorig jaar ook al niet dus ik ben bang dat ik nieuwe zaadjes moet kopen ondanks dat ze volgens de verpakking nog tot 2016 goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 11 maart 7 rijtjes buiten gezaaid, en 23 maart kwam het boven. Ik vond het zelf eigenlijk nog wat lang duren maar eigenlijk toch ook wel logisch, grond is nog koud en dan kan het wat langer duren.

Ik zou het gewoon nog een keer proberen in de volle grond, op een andere plek dan de eerste keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjaa, de groente komt niet vanzelf op ons bord hé.

Ofwel betaal je ervoor ofwel kweek je het zelf maar dat vraagt wel wat werk en vuile handen.

Ik heb er voor een maaltje of twee in de serre gezaaid, die staan nu goed boven, en nu ga ik er in trays zaaien, ook in de kas, om later buiten te planten, vorig jaar ook zo gedaan en het viel goed mee.

Op die manier kon ik de spinazie kweken onder de perzikboom, ze was groot als de perzikbladeren het licht weg namen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...