familymen Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 Vraagje, ik heb een 4-6 weken geleden spinazie breedblad gezaaid - tot mijn grote verbazing is er tot nu toe nog maar hier en daar en plantje omhoog gekomen Ik heb ongeveer 600 zaadjes gezaaid en er zijn er misschien 10 opgekomen Normaal duurt dit toch zo lang niet?Is er nog kans dat de rest begint te groeien? Mercikes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bozo Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 Kans dat het nog gaat groeien is erg klein......spinazie is een snelle kiemer.Waarschijnlijk is het meeste verloren gegaan door vraat. (veenmollen, emelten etc.)Je zou spinazie in een plastic goot waar grond in zit kunnen zaaien, dan heb je minder kans op vraat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 en vergeet de muizen niet...voorzaaien kan ook maar dan niet hollands (dicht zaaien en snijden) maar meer belgisch (grotere plantjes kweken) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 Ik zou ze even opnieuw zaaien is normaal razendsnel boven. Desnoods even in een zaaibakje een hele hoop zaden doen en dan na een dag of 4 ze voorzichtig buiten uitplanten? Heb ik hier zo gedaan en dat gaat voorlopig goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
familymen Geplaatst: 25 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 25 maart 2015 Toppie, ga vandaag eens herzaaien in kleine potje eerst en dan verplanten - hopen dat het nu lukt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sjuutje Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 Hier is het met de spinazie ook niet goed gegaan terwijl ik ze in de kas gezaaid had... hier en daar een plantje boven maar veel is het niet. Vorig jaar ook al niet dus ik ben bang dat ik nieuwe zaadjes moet kopen ondanks dat ze volgens de verpakking nog tot 2016 goed zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Richard74 Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 Ik heb 11 maart 7 rijtjes buiten gezaaid, en 23 maart kwam het boven. Ik vond het zelf eigenlijk nog wat lang duren maar eigenlijk toch ook wel logisch, grond is nog koud en dan kan het wat langer duren. Ik zou het gewoon nog een keer proberen in de volle grond, op een andere plek dan de eerste keer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thijmen Geplaatst: 4 april 2015 Share Geplaatst: 4 april 2015 Je moet wel heel veel spinazie verpoten wil je een maal hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 4 april 2015 Share Geplaatst: 4 april 2015 Tjaa, de groente komt niet vanzelf op ons bord hé.Ofwel betaal je ervoor ofwel kweek je het zelf maar dat vraagt wel wat werk en vuile handen.Ik heb er voor een maaltje of twee in de serre gezaaid, die staan nu goed boven, en nu ga ik er in trays zaaien, ook in de kas, om later buiten te planten, vorig jaar ook zo gedaan en het viel goed mee.Op die manier kon ik de spinazie kweken onder de perzikboom, ze was groot als de perzikbladeren het licht weg namen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 4 april 2015 Share Geplaatst: 4 april 2015 Heb je in onrijpe compost gezaaid? Dat kan ook wel eens vertragend werken. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.