Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bio-zadenenveloppe : NIEUWE RONDE


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heet Martine Nieuwenhuis. Ik woon in Alteveer in Drenthe, Nederland. Ik doe graag mee met de zadenenveloppe. Ik vind het een super goede actie om zo zaden te delen en ik ben helemaal enthousiast. Ik hoor graag of ik nog op tijd ben en me juist heb aangemeld.

 

groet Martine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Martine,

Bedankt voor je interesse in de zadenenvelop.

Echter is er afgesproken om enkel deelnemers toe te laten die al een tijdje op het forum actief zijn.

 

In het najaar zal er weer een envelop rondgaan.

Als je tegen dan al heel wat berichten hebt geplaatst en goed ingeburgerd bent op het forum nemen we je graag op in onze deelnemerslijst!

 

Groeten

Jill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...

Is het alweer tijd voor de bio-envelop? Ik heb nog wel het een en ander liggen dat nu nog gezaaid kan, en al wat zaad geoogst hier en daar. Wat mij betreft doen we nu een rondje en dan in het najaar weer, maar ik weet niet hoe jullie erover denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu nog geen behoefte aan zaden.

Ik heb nogal een slecht tuinjaar gehad; ik ben veel ziek geweest en loop erg achter met m'n werk. Weinig kunnen zaaien dit jaar... en dus ook weinig oogsten. Langzaam begin ik nu een beetje in te lopen (lees: het onkruid raak ik langzaam kwijt ) Of ik in het najaar wel behoefte heb aan een zadenenvelop weet ik nog niet; maar nu dus in elk geval nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Jaaaaaa, het is oktober dus het is najaar! Kom op mensen, we kunnen weer! Ik heb zelfgewonnen bio-aardappelzaad, ik heb zaadjes van mijn superdappere biopaprika's die in weer en wind buiten toch lekkere paprika's hebben gemaakt, ik heb (tweede generatie dan is het toch bio-)reuzenbonen en helemaal bio-rode melde en bio-Mexicaanse augurk die ontzaglijk veel augurkjes maakt, ik heb de (phyt-resistente?)biokruisbestomaat die nu in oktober nog bloemetjes staat te maken en meer produceert dan een normaal mens aan tomaatjes kan oogsten. En ik heb nog veel meer aan bio-zaad dat ik her en der heb geoogst en ook dat 'over' is uit gekochte zakjes, ik wil van mijn bio-zaadjes af en ik wil ruilen!

 

Ik zou heel graag twee rondes doen, eentje nu, met vooral eigen zaad en zaad dat over is, en dan daarna nog een rondje nadat iedereen ook weer nieuwe zaden heeft gekocht en dus vaak te veel heeft. En ik hoop dat veel nieuwe leden ook mee doen! Maakt niet uit als je nu nog heel weinig hebt om te ruilen, het gaat niet alleen om de heb, maar ook om zoveel mogelijk gegarandeerd gifvrij zaad te verspreiden. En als iemand bijvoorbeeld paardenbloemenzaad heeft dat niet langs een autoweg is geproduceerd en niet is ondergezeken in een hondenpark zou ik er heel blij mee zijn. (Ik heb welgeteld 1 paardenbloem kunnen telen in mijn tuin, en hij is al op, door de sla, heel erg lekker!)

 

Hoezo ben ik ongeduldig en drammerig? Kom op met die envelop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk je enthousiasme!

 

Toch ga ik deze ronde helaas overslaan.

Ik heb dit seizoen weinig in de tuin gedaan en dus ook weinig zaad kunnen oogsten.

En voor volgend jaar ga ik (om het voor mezelf wat overzichtelijk te houden) niet te veel verschillende dingen zaaien. En dus heb ik ook niet zoveel zaad nodig...

 

Wie weet spring ik er bij de tweede ronde nog wel in, dat zie ik dan wel weer.

 

Succes bio-envelop, dat je maar een goede, productieve ronde mag maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me erg leuk om mee te doen! Ik heb het boek van Velt besteld maar nog niet binnen. Dit jaar dus ook nog niet altijd op de juiste manier zaden gewonnen. Dit jaar doe ik dus nog niet mee, maar volgend jaar ga ik me zeker aanmelden voor deze envelop! Veel plezier allemaal met snuffelen en ruilen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...