Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bio-zadenenveloppe : NIEUWE RONDE


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ben Anne en ik ben nieuw op het forum. Ik zou heel graag nog mee willen doen aan de enveloppe. Is dat mogelijk?

 

Of je mee mag doen weet ik niet, want daar ga ik niet over. Wel zou het fijn zijn als je je even wat uitgebreider voor zou willen stellen in de "Voordeur".

Ik kan je wel vertellen dat we nadat er de afgelopen tijd diverse zadenenveloppen verdwenen zijn (zie eerder in dit topic en in het topic "Zadenenvelop Nederland 2015"), waarschijnlijk wat voorzichtiger zullen zijn. Je zult in ieder geval je adres, telefoonnummer en e-mailadres moeten geven aan de organisator.

Weet je hoe het werkt met de zadenenveloppen? Het is in ieder geval de bedoeling dat je niet alleen zaden eruit haalt maar ook weer iets terug er in doet en dan liefst iets wat er nog niet in zat. En natuurlijk moeten dat in dit geval biologische zaden zijn, dit mogen ook zaden zijn gewonnen uit eigen biologische teelt.

En natuurlijk de envelop dan weer vlot doorgeven of sturen (met track&trace) naar de volgende deelnemer, echter pas nadat je contact gehad hebt via pb met de volgende deelnemer.

 

Zo dat was een hele preek maar toch ook hartelijk welkom op het forum hoor

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm. Gaan we dan toch nieuwe forumleden toevoegen aan de lijst?

 

Het lijkt mij best een goed idee om alleen leden toe te laten die al een X aantal berichten hebben gepost, of die al een bepaalde tijd lid zijn. Misschien goed om hier met alle deelnemers even over te overleggen? Er zitten tenslotte zaden van iedereen in de envelop nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm. Gaan we dan toch nieuwe forumleden toevoegen aan de lijst?

 

Het lijkt mij best een goed idee om alleen leden toe te laten die al een X aantal berichten hebben gepost, of die al een bepaalde tijd lid zijn. Misschien goed om hier met alle deelnemers even over te overleggen? Er zitten tenslotte zaden van iedereen in de envelop nu.

 

Ik vind een beetje activiteit op het forum wel een vereiste, en uiteraard adresgegevens. Het is vervelend dat er zo voorzichtig gedaan moet worden, maar er raken enveloppen kwijt, en als je de inhoud zou omrekenen naar een geldwaarde praat je echt wel over een paart tientjes, plus dat er soms bijzondere zaden in zitten, en dat is heel erg zonde als het kwijt raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De envelop is op mijn verzoek nog bij MaupyOnRide omdat er plotseling contact was met Simke.

En vandaag is de orginele envelop bij mij binnengekomen. HOERA

Als Jill en de andere deelnemers het daar mee eens zijn, lijkt het mij het beste dat ik er voor zorg dat deze bij MaupyOnRide afgeleverd wordt zodat beide enveloppen samengevoegd kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is de envelop ondertussen?

 

Ik heb bericht gehad om nog niet door te sturen omdat vorige envelop waarschijnlijk weer boven water komt vanuit simke. Dat vertelde Jenneke mij.

Dus er zou besproken worden tussen Jou/Biofee met Jenneke hoe we eventueel beide enveloppen kunnen samenvoegen.

 

Ik heb daarover nog geen verdere feedback

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind jullie wel ontzettend lief hoor

Ik zou het terecht vinden als ze verbannen wordt. Ze heeft jullie tenslotte behoorlijk wat narigheid bezorgd en veel tijd gekost.

Door valse beloftes te doen en niet meer te reageren op PB's en telefoontjes heeft ze zich gediskwalificeerd als betrouwbaar forumlid.

En inderdaad: nu doodleuk 'nok nok' terugkomen en het nergens meer over hebben: dat is toch wel heel minnetjes.

 

Maar kennelijk ben ik de enige die dat vindt. En bovendien: waar bemoei ik me mee ...

 

(moest me toch even van het hart want ik vind dit echt niet kunnen)

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat je zo reageert Speets, daarom zal ik je zo even een pb sturen.

Omdat ik me nu realiseer dat het lijkt alsof we het allemaal wel best vinden laat ik hierbij even weten dat Simke mij een naar mijn mening bevredigende verklaring gegeven heeft voor het hele gebeuren. Omdat het allemaal erg prive is en gevoelig ligt ga ik daar hier niet verder op in,

Als de modjes en andere vaste waardes op het forum meer willen weten stuur me dan even een pb.

Het lijkt me duidelijk dat Simke zelf ook wel zal in zien dat ze in ieder geval voorlopig niet mee zal kunnen doen met zadenenveloppen/dozen.

Ik heb haar in een pb ook gevraagd zelf even een korte verklaring/excuus te geven, dat zou nl. wel zo netjes zijn als ze serieus op het forum terug wil keren. Deze pb heeft ze nog niet gezien want ze is nog niet op het forum geweest sinds ik die stuurde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam in de envelop vanuit Simke een dicht (lijkt nieuw) zakje zaad tegen.

Het lijkt beetje op Tagetes (afrikaantje) maar dat is het niet.

Het heeft een vrij zacht pluimpje, het is verder houtig en gelig

 

Vermoed dat wel familie is ervan.

 

20160214110109117381455444110.jpg

 

Wil dan graag de naam opschrijven en eventueel van wie afkomstig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste formurs

 

Bij deze wil ik graag even een reactie geven op mijn verstek laten gaan van de zaden envlop. zo als jenneke al zecht. ik heb het niet bewust gedaan het is echt door prive omstandigheden gekomen waar ik ook niet zelf voor heb gekozen en waar door ik niet in gelegenheid was om de envlop door te sturen. een ieder komt wel eens in een situwatie waar door je ander dingen niet meer kan doen tot nader orden. ik hoop dat deze escusses worden geacepreed.

 

en zeg dan bij deze oprecht Sorry het was echt mijn bedoeling om jullie te kwetsen of boos te maken.

 

 

 

Groetjes Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje als mosterd na de maaltijd, maar ik ben blij dat je je alsnog hebt gemeld hier. Dank je wel.

Ik hoop dat het nu weer beter met je gaat.

 

Maar je begrijpt hopelijk wel, dat we jou als deelnemer aan zadenenveloppen niet zo erg betrouwbaar meer vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam in de envelop vanuit Simke een dicht (lijkt nieuw) zakje zaad tegen.

Het lijkt beetje op Tagetes (afrikaantje) maar dat is het niet.

Het heeft een vrij zacht pluimpje, het is verder houtig en gelig

 

Vermoed dat wel familie is ervan.

 

20160214110109117381455444110.jpg

 

Wil dan graag de naam opschrijven en eventueel van wie afkomstig.

 

Wel fijn als hier nog een antwoord op komt? Ik kan me goed voorstellen dat je even vergeet om iets op een zakje te schrijven, maar we willen wel weten wat we zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...