Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Urban Farming: sectie Rooftop Gardening

jasmin

Recommended Posts

Ze zouden zo hele steden moeten bouwen ik vindt het erg mooi, lijkt mij mischien beetje kostbaar omdat de daken nogal gewicht extra

moeten dragen, maar heel tof.

Players only love you when they're playing.

Ja dat zal haast wel, ik zou wel een stad willen van de derde foto van onder af gerekend, echt wel cool zo'n echt bos op je dak lijkt me ook

makkelijk je hond uitlaten in de stad

Players only love you when they're playing.

Ik denk dat een boom op je dak toch wel een beetje teveel van t goeie is Hans, erg leuk maar dat trekt zo'n dak denk ik echt niet.

Ik vind die ene met al die kleurtjes en dat t zo in een bocht naar beneden loopt ook t leukst

Overigens vraag ik me af wat die Japanners daar op t dak hebben staan met al die grote bladeren.

Good things come in small packages

Ze zouden zo hele steden moeten bouwen ik vindt het erg mooi, lijkt mij mischien beetje kostbaar omdat de daken nogal gewicht extra

moeten dragen, maar heel tof.

Het lijkt een utopie Hans maar het is zeker wel mogelijk. William McDonough en Michael Braungart zijn al jaren bezig met dit soort projecten. Kijk maar hier http://www.greenroofs.com/projects/pview.php?id=26 (dateert van 1997!) en hier http://www.mcdonoughpartners.com/projects/view/ford_truck_plant (van 2003).

En deze heren doen nog veel meer dat echt de moeite waard is. De VPRO heeft in ooit een documentaire uitgezonden over hun werk, titel Waste is Food. Ik weet zeker dat het je zal aanspreken Hans want ze zijn allesbehalve zweverig maar vooral heel praktisch. Zo hebben zij bijvoorbeeld ijspapiertjes met plantenzaad erin verwerkt ontwikkeld. Het ijspapiertje is biologisch afbreekbaar en dus na het openmaken van het ijsje MOET je het papiertje weggooien. Het papier 'verdwijnt' en de zaadjes die je achterlaat maken nieuwe planten. Waste = Food!

Jammergenoeg zijn deze twee mannen nog maar bij een zeer beperkt publiek in Nederland bekend, ik begrijp al jaren niet waarom? Maar ik geloof dat men nu vooral in het noorden van het land toch eindelijk het licht heeft gezien.

De heren hebben ook een boek geschreven (niet gemaakt van papier maar van biologisch afbreekbaar materiaal, als je het uit hebt kun je het gewoon weggooien!), helaas volgens mij alleen nog maar in het engels verschenen, Cradle to Cradle, heet het.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Nog een toevoeging over de Cradle to Cradle jongens: http://www.cradletocradle.nl/ Alhoewel ik niet weet wie de makers zijn van deze site. Ik weet dus ook niet zeker of dit helemaal C2C is volgens de filosofie van Braungart en McDonough. Ik heb deze site uitsluitend toegevoegd omdat ik denk dat veel forummers niet gek zijn op engels lezen...

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Gaaf!

Dat met het papier met zaadje erin ken ik van het bedrijf van mijn vader die hun kerstkaartjes van dat materiaal maken. Dus ook met zaadjes er in verwerkt en biologisch afbreekbaar.

Ik vind nr. 5 echt prachtig...eigelijk allemaal.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero