Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien in potten


bad-karma

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik heb ''sweet eve'' en ''treasure mix f1'' in 1 liter potjes binnen voor 't raam staan, en wil ze straks uiteindelijk in de juiste kweekpot buiten zetten, maar weet niet hoeveel liter die potten moeten zijn.

 

Ik lees op verschillende websites 10 liter potten en dan 4-5 plantjes erin zetten , maar dat lijkt mij nogal erg veel. klopt dat wel?

wat is de ideale pot inhoud voor aardbeien? En hoeveel aardbeienplanten moet je eigenlijk hebben om met twee personen continue voldoende aardbeien te hebben??

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet maar eens zoeken op BATO bakken hier op het forum...

Deze zijn 11 liter en je plaatst er zes plantjes in, velen onder ons gebruiken die zo en dat loopt heel goed, je moet natuurlijk bijbemesten maar dat is eigen aan in een pot kweken.

Zelf heb ik 48 bakken met dus telkens 6 plantjes erin en hoofdzakelijk junidragers dus veel in één maand en kan niet zeggen dat ik er te veel heb, je gaat dat wel merken niemand heeft "te veel" aardbeien ( vers eten, confituur, sapjes/smoothies/milkshakes ) en dan de "toevallige" passanten natuurlijk als ze weten dat je aardbeien hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed Idee Bee! Ik heb al een adresje waar ik ze voor 3 euro kan kopen. Ik wilde beginnen met twaalf bakken=72 planten. ik wil een rek maken waar ik 6 bakken boven en 6 onder kan plaatsen. die zijn ook te koop zag ik op een tweedehandssite, van gegalvaniseerd staal. Helaas was de advertentie verlopen, maar weet iemand waar je die rekken kan kopen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de ruimte hebt zou ik je aanbevelen om een 2 lagen boven elkaar te doen.

 

Ikzelf heb 72 batobakken , in 2 rijen naast elkaar 2 lagen boven elkaar , en de onderste is beduidend minder , ze groeien minder , en hebben minder mooie vruchten. Ze krijgen dan ook een pak minder licht door de bovenste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...