Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

compostvat, welke van deze 2 is handig/goed?

Samantha1979

Recommended Posts

De ronde is door de vorm beter. Het materiaal zakt tijdens het proces en daardoor kan lucht tussen wand en compost komen.

De vierkante heeft als nadeel dat in de hoeken weinig gebeurt, daar zal het materiaal al gauw uitdrogen.

Verwacht van beide vaten niet dat je de compost er zo mooi onderuit zult kunnen scheppen.

ik heb ze beide en vind de bovenste iets handiger omdat je hem uiteen kunt trekken om leeg te maken of over te scheppen.

De onderste lijkt inderdaad beter (sneller) te composteren als je de boel niet af en toe in broei zet

Hij staat niet op zijn kop,maar het voorste paneel staat verkeerd.(onderste boven)

Het probleem is ,dat als alles gemonteerd is dat je het nog met moeite los krijgt.

Haastig zijn is voor niets goed he,maar je hebt het wel goed gezien.

Die vierkante lijken me maar niks, gaan volgens mij ook sneller stuk als ze bijvoorbeeld bij tuiniers als jullie hierboven terechtkomt ha ha.

De ronde die ik heb, lopen naar boven toe taps toe, zodat je, ook als het vat stampvol is, de mantel/kap er heel makkelijk af kunt lichten. Dit is makkelijk bij het omscheppen. ik heb er twee, dus zet het materiaal een paar keer om en laat één van beide afrijpen, terwijl ik het andere beetje bij beetje vul.