Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Planten gaan hangen


0xygen

Aanbevolen berichten

Zo te zien is het radijs. Radijs schiet snel door. Ik dat het doorgeschoten is, omdat je zulke lange stengels hebt.Of de wortels zitten niet goed vast. IK moet veel water geven. Ik dat het het einde van je plantje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen in huis is alleen een onverwarmde kamer koel genoeg voor rucola (vind ik).

Ik heb alleen subtropische paprika's/pepers, aubergines en tomaten in mijn verwarmde woonkamer, maar zelfs die worden te lang en dun als ik ze bij de verwarming zou zetten. Die staan dus een meter bij de verwarming vandaan, bij een graad of 16-18.

 

Na kiemen op een warmere plaats direct verplaatsen naar een koelere (lichte) plaats, zodat de lengtegroei vertraagt. Beter 12 graden dan 20.

Zou ik met dit potje ook doen.

De plantjes worden op een warme plaats te lang en dun (=kwetsbaar). Bij diezelfde hoge temperatuur kan een klein worteltje de verdamping vaak al niet bijhouden. Zelfs als de plant het overleeft wordt het nooit een stevige. Ik heb bv na kiemen mijn spitskooltjes naar mijn kas verplaatst, temperaturen tussen 5-15 graden. Gaat goed; stevige korte brede plantjes. De plantjes die ik binnen liet staan (bij 20 graden) zijn inmiddels verloren dunne sprietjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon het hele polletje (potje van onder wat openscheuren zodat de wortels eruit kunnen) in de kas (of gewoon buiten) zetten. Je kan ook daarnaast gelijk wat nieuwe zaaien. Dat gaat prima. Rucola kan wel tegen een beetje kou.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Das lastig ja... lijkt me een beetje weinig... (maar nu houdt ik ook erg van echte rucola, mét smaak... niet die uit de zakjes van de supermarkt... die is smaakloos).

 

Hebben ze bij de Lidl dit jaar niet ook weer die zadencarrousel staan? Daar zit ook vast wel Rucola bij... en ook nog goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...