ptenkate Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Goedenavond, we hebben voor het 1e jaar een moestuin. Tuin is helemaal omgespit, 2 spades diep, maar vervolgens zijn we aan het werk gegaan om een mooi hekwerk te maken. Gevolg is natuurlijk dat de grond weer dichtgeslagen is. Nu door het vele regenen staan er dikke plassen op de zwarte aarde, en ik wil natuurlijk graag de pootaardappelen erin hebben. Hoe krijg ik het stuk zo snel mogelijk geschikt om de aardappelen te poten? Vanaf komend weekend zal het droger worden. Het stuk weer omspitten en gewoon laten drogen? alvast bedankt. Quote
Enjoy! Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Ik vrees dat er weinig anders op zit. Wellicht hoef je minder diep te spitten omdat alleen de bovenste laag is vastgelopen? Dat was bij mij vorig jaar in de kas zo. Ik hoop het van harte voor je. Quote
ptenkate Geplaatst: 1 april 2015 Auteur Geplaatst: 1 april 2015 Bedankt voor je reactie! ik denk inderdaad dat dit de enige oplossing is. Hopen op droog weer!! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Het droogt sneller dan je denkt hoor, komt echt wel goed Als je ook meteen wat paden aanlegt, dan hoef je vanaf nu ook niet meer over de grond te lopen waar je ook wilt zaaien/poten. Dat scheelt ook. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Spaar uw water, ge hebt er rapper te kort dan ge denkt.Graaf wat lager gedeelten in uw tuin waar ge het water kunt opslaan als er echt teveel is, voren en paden kunnen hier goed voor dienen, dan verliest ge niets.Stel u voor dat het nu eens drie weken niet meer regent, zoudt ge dan niet naar de gieter grijpen? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
RobO Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 aardappels gewoon poten, evt op kleine ruggetjesgenoeg ruimte tussen de rijen laten om de aarde daar op de ruggetjes te kunnen leggen, heb je meteen waterafvoer Quote
ptenkate Geplaatst: 2 april 2015 Auteur Geplaatst: 2 april 2015 bedankt voor al jullie reacties! ik ga het stuk dit weekend even omspitten, en dan volgende week de aardappels erin. de voorspellingen voor het weer lijken eindelijk goed te worden! sowieso droog vanaf het weekend! groet, patrick Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.