Geplaatst: 9 april 201510 j Ik heb enkele aardbeienplanten in een vierkante metermoestuinbak en ik heb stekken van deze planten genomen vorig jaar. De originele planten en de stekken hebben allebei soms wat vlekjes op de aardbeien. Moet ik de aangetaste bladeren verwijderen? Is het een teken van te weinig voeding of iets? Ik heb vorige week nog gemest met aardbeien mest en nieuw potgrond.
Geplaatst: 9 april 201510 j Dat zijn volgens mij de oude bladeren van vorig jaar die wat last hebben gehad van de winter, die sterven nu af en maken plaats voor het aankomende jonge groene geweld
Geplaatst: 9 april 201510 j hoeveel voeding heb je gegeven? aardbeienplanten zijn gevoelig voor overbemesting.
Geplaatst: 9 april 201510 j Auteur Nieuwe potgrond was heel klein laagje, bemesting zoals op de verpakking stond. Ze hadden dit al voor het bemesten. Zullen het dan toch oude bladeren zijn?
Geplaatst: 11 april 201510 j Maar stel dat het toch overbemesting en dus verbrede plantjes zijn, hoe los je dat dan op? Aarde rond wortelen verwijderen en gat vullen met gewone potgrond?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.