Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zeil tunnelserre: is 140 g/m2 zwaar genoeg?


pongo

Aanbevolen berichten

Bij brico planet kun je een tunnelserre kopen voor 74,99 euro en als je dit weekend koopt gaat er nog 15% af.

 

Ze heeft de afmetingen van 3m lang 2m breed en 2m hoog. en het zeil is 140gr m².

 

Is die 140² gr voldoende.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diezelfde vraag had ik ook een tijdje terug (zie tunnelserre-t16117.html) maar een echt duidelijk antwoord kan ik u daar niet op geven. Hangt af van hoelang je het zeil wil gebruiken (1 jaar of 3 of 5) en hoe de weersomstandigheden zijn.

 

Maar 170 of 190 zou al een flink stuk beter moeten zijn, 140 lijkt me erg licht, maar ik heb er geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe zwaar de mijne is maar ik heb aan de leverancier, Heuvel Folie, de keus gelaten. Buiten de paar gaten door de hagelstenen, tennisballen, is er nog niets aan, juist een beetje vuil. De zijkanten zijn veel lichter van uitvoering.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

het gaat niet zo om de dikte maar vooral om de hoeveelheid uv stabilisator. uv straling maakt het folie bros. de dealer van wie ik het betrek geeft 3 jaar garantie, wat je ook bouwt.als je een beetje zorgzaam bouwt en strak[ zodat het niet gaat klapperen bij harde wind] gaat het ongeveer 5 jaar mee. buren van mij beweren dat het wel 7 jaar mee kan, bij strakke bouw/spannen.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

00398301431588296.JPG00244231431588293.JPG00191541431588232.JPG

 

ik heb deze kunnen kopen in aanbieding,maar ik kan ze niet strak krijgen. De folie is wel zwaarder dan 140gr/m².

 

Er staan voetjes aan om vast te vijzen op een harde ondergrond,daarom denk ik dat ze meer geschikt is om met potten te werken.

 

Het is mijn eerste tunnelserre en als het mij bevalt ga ik mij een kas in glas aanschaffen. Daar ik in juni op reis ga moet ik mij wat aanpassen wat betreft planten die ik er ga inzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaringen met dit soort "gewapende" folie in verschillende kasjes in verschillende prijsklassen door de jaren heen, is erg matig.

 

Het folie zelf blijft 1 a 1,5 jaar goed bij voortdurend gebruik, daarna zal het gaan scheuren waar het vouwt, schuurt e.d. en zal vooral de plastic tussen de kleine vierkante gebiedjes uit elkaar gaan vallen (gevolg UV?) en het wordt meer een vergiet.. Je vindt overal steeds meer stukjes plastic. Als je ze 's winters afbreekt en goed opbergt is 2 a 3 seizoenen de max.

 

Het zwakste onderdeel is de (bevestiging van de) ritssluitingen. Die scheurt erg snel of de rits zelf gaat kapot, soms al meteen bij het opzetten of de eerste flinke wind. Hoe dan ook moet je zorgen dat er geen spanning op de ritsen komt te staan als je ze opzet....dan kun je enkele seizoenen plezier hebben van een kasje.

 

Zelf wil ik dit spul niet meer. Overweeg nu om bij een professionele handel het dikke UV-bestendige tunnelfolie van de rol te kopen en daarmee constructies te overspannen. Dat komt niet duurder en zou - hoor ik uit ervaringen van anderen - aanzienlijk langer meegaan. Maar ritsen e.d. kun je er niet in zetten.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...