Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Is dit knoflook of prei?

Guest

Recommended Posts

Kan je ze niet gewoon laten staan? Dat lijkt me een stuk beter voor je opbrengst dan wanneer je ze nu gaat verplaatsen. Dus als ze niet teveel in de weg staan, nix mee doen.

Waarschijnlijk zijn ze afgelopen najaar gepoot en dus rond juli oogstbaar.

Inderdaad niet verplaatsen, knoflook maakt nu rond deze tijd hun tenen, dus in deze tijd worden de bollen gevormd. Je ziet het heel gemakkelijk wanneer ze oogstbaar zijn, dan wordt het loof geel en lijken de planten af te sterven, net als bij uien (dit noemen ze 'strijken'). Dan pas kun je ze voorzichtig uit de grond halen.

Uitzondering is als ze roest ontwikkelen, dan mogen/moeten ze er eerder uit.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Ach van knoflook kun je ook het loof eten op dezelfde manier een beetje als bosui of prei, dus als je niet een bijzonder grote behoefte hebt aan knoflookbollen in de zomer dan kun je ook gewoon besluiten dat het niet uitmaakt wat het is en de boel lekker opeten zodat je plekje vrijkomt voor iets anders straks!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Ik heb gisteren er 1 uitgetrokken en er zit totaal nog geen bolletje knoflook aan dus dan ga ik ervan uit dat het prei is.

Want volgens een buurman staan ze er vanaf het einde van het seizoen 2014.

ik wacht nog even maar denk niet dat het veel wordt want ze zijn erg dun. Heb er wel wat compost rondom gestrooid alvast.