citroen Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 (edited) Ik heb een Druivelaar in pot ,die nu 1,5 m hoogte heeft ,ik had hem graag 2m hoog laten worden ,wanneer moet ik hem op 2 m snoeien ? Edited April 28, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Zodra hij de hoogte heeft bereikt, knijpen tot de herfst.Maar wat wil je precies met deze druif? is 2 meter de max hoogte die je wilt aanhouden en op de zijuitlopers trossen kweken. groet van wim Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Hangt van de snoeiwijze die je wil gebruiken af... Pendelbogen: dan is het niet op 2 meter toppen want er komt nog een stuk boven nadien. Paraplu vorm: Dan kan het eventueel wel op 2 meter. Ik heb hier het principe gehanteerd van: tot de gewenste hoogte laten groeien (ook 2 meter) en dan links en rechts de 3 a 4 beste zijscheuten uitzoeken (rest wegsnoeien) en die dan mooi hoizontaal uitplooien geeft goede resultaten maar is denk ik niets voor potplanten (staat hier in volle grond tegen het hek). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Geeft deze druivelaar eigenlijk veel vruchten in pot? Ik weet dat de kweker tegen mij vertelde dat de wortels van de druivelaar wel tot 7 meter diep kunnen gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Dat hangt van de onderstam af [ als hij is geent] als hij op eigen wortel groeit kan het inderdaad zo lang worden. vandaar dat je druiven als oudere plant zo slecht kunt verpoten. Ze hebben maar een paar wortels maar wel heel lang. Maar je hebt ook speciale onderstammen voor druiven die meer normale wortels geven. speciaal handig in nattere streken zoals bv nederland. Er zijn ook onderstammen speciaal voor gronden met een heel hoog kalk gehalte. groet van wim Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 mijn gedacht was in pot op 2 m houden ,en op de zijtakken trossen kweken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 je kan ook een rekje maken aan de achterkant. ooit zag ik een druivelaar die op 150cm een baldekijnfietswiel had waarop de druif was geleidt.de vruchtranken hingen door de spaken naar beneden. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepper Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Toch een topic gevonden, waar mijn vraag over gaat. Een druif kan dus in een pot geplant worden of is dat toch geen goed idee?Ik heb pas een blauwe druif gekocht en wil die in een grote pot buiten planten tegen een zuidmuur. Maar omdat ik niet zeker weet of dat een goed idee is, vraag ik het nog maar even hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts