Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Druif in pot: hoe snoeien om 2 m hoog te houden?


citroen

Aanbevolen berichten

Zodra hij de hoogte heeft bereikt, knijpen tot de herfst.

Maar wat wil je precies met deze druif? is 2 meter de max hoogte die je wilt aanhouden en op de zijuitlopers trossen kweken.

 

groet van wim

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van de snoeiwijze die je wil gebruiken af...

 

Pendelbogen:

images58901429544077.jpg

 

dan is het niet op 2 meter toppen want er komt nog een stuk boven nadien.

 

Paraplu vorm:

snoeienparaplu90081429544408.gif

 

Dan kan het eventueel wel op 2 meter.

 

 

Ik heb hier het principe gehanteerd van: tot de gewenste hoogte laten groeien (ook 2 meter) en dan links en rechts de 3 a 4 beste zijscheuten uitzoeken (rest wegsnoeien) en die dan mooi hoizontaal uitplooien geeft goede resultaten maar is denk ik niets voor potplanten (staat hier in volle grond tegen het hek).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt van de onderstam af [ als hij is geent] als hij op eigen wortel groeit kan het inderdaad zo lang worden. vandaar dat je druiven als oudere plant zo slecht kunt verpoten. Ze hebben maar een paar wortels maar wel heel lang. Maar je hebt ook speciale onderstammen voor druiven die meer normale wortels geven. speciaal handig in nattere streken zoals bv nederland. Er zijn ook onderstammen speciaal voor gronden met een heel hoog kalk gehalte.

 

groet van wim

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook een rekje maken aan de achterkant. ooit zag ik een druivelaar die op 150cm een baldekijnfietswiel had waarop de druif was geleidt.

de vruchtranken hingen door de spaken naar beneden.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Toch een topic gevonden, waar mijn vraag over gaat. Een druif kan dus in een pot geplant worden of is dat toch geen goed idee?

Ik heb pas een blauwe druif gekocht en wil die in een grote pot buiten planten tegen een zuidmuur. Maar omdat ik niet zeker weet of dat een goed idee is, vraag ik het nog maar even hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...