Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na vorig jaar zomer heb ik de aardbeien die ik een bak had staan een beetje verwaarloosd. Ze hebben deze winter buiten gestaan en verder is er niets mee gedaan.

Vandaag heb ik alle bruine bladeren en bruine uitlopers weggehaald. Het ziet er nu weer goed uit. Heb ik dit goed gedaan of moet er nog iets anders gebeuren voor ze het weer gaan doen? (of zullen ze het helemaal niet meer gaan doen?)

Hieronder wat foto's.

En nog een klein ander vraagje. Over mijn moestuinbak heb ik nu vliesdoek gelegd (tegen bescherming en beetje tegen de kou). Geven jullie water over het vliesdoek heen of tillen jullie het dan op? En is er iets waar ik op moet letten met vliesdoek?

Bedankt alvast!

umqzo.jpg

9g98d3.jpg

5chksm.jpg

Posted

Prima toch, meer hoef je ook niet te doen met aardbeien. Misschien even wat bijmesten.

En ja, vliesdoek til je natuurlijk even op voordat je water geeft

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Posted

Die staan goed hoor, in het hart staan ze klaar om uit te lopen. Ik zou er alleen een vliesdoek overleggen als ze nog nachtvorst geven terwijl ze in bloem staan.

Til ik ook op om te begieten

Posted

Bedankt voor de antwoorden!

En in het eerste bericht was ik waarschijnlijk onduidelijk. Het vliesdoek ligt niet over deze bak met aardbeien. Het ligt gedeeltelijk over mijn moestuinbak waar net gezaaid is (en dan vooral voor de slaplantjes..) tegen de vogels e.d. en voor de warmte.