Geplaatst: 22 april 201510 j Gisteravond kwam ik iets eigenaardigs tegen. Ik wou Palmboerenkool en daarna Raapstelen zaaien. Dit doe ik in m’n rootrainers in potgrond in blokken van 50. Eerst schud ik uit het zaadzakje ongeveer 50 zaadjes in een omgedraaid plastic dekseltje, om ze vervolgens een voor een met een metalen pincet in een zaaicel te deponeren. Met de Palmboerenkool verliep alles normaal, zoals gewoonlijk. Toen ik echter de zaadjes van de Raapstelen in het pastic dekseltje schudde,sprongen er een aantal naar een welbepaalde plaats. Als ik ze van deze plaats probeerde te verwijderen sprongen ze spontaan terug alsof er een sterke magneet onder het dekseltje zat. Alle Raapstelenzaadjes vertoonde dit gedrag. Met andere zaden doet zich het fenomeen niet voor, enkel met dit Raapstelenzaad. Voor mij een raadsel !
Geplaatst: 22 april 201510 j zou je moeten achterhalen of het houten stelen zijn of ijzeren stelen Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 22 april 201510 j ik heb dat wel vaker hoor, statische zaden schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Geplaatst: 22 april 201510 j Auteur ‘k was al bang dat Mars of Jupiter weer verkeerd stonden of een andere voodoo interactie dreigde waardoor mijn zaden zouden sublimeren. Maar inderdaad statische elektriciteit is een plausibele verklaring. @gerritr1955, kan het niet achterhalen, het zijn steelloze zaadjes.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.