Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Roest op kersen-, en pruimenboompjes?


Liesje

Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

 

Allereerst, wat ben ik toch blij dat ik jullie gevonden heb! Ik ben nog echt een newb op het gebied van moestuintjes, en alles wat ik doe is door 'trial and error'. Nu bij mijn laatste rondje door de tuin kwam ik weer wat tegen waarvoor ik jullie kundige kennis goed kan gebruiken

 

Zowel mijn kersen-, als mijn pruimenboompje vertonen bruin/gele vlekken op de bladeren. Ik ben uiteraard direct gaan googlen, en toen kwam ik uit bij roest als mogelijke boosdoener. Ik las ook dat coniferen roest mogelijk verspreiden...nu heb ik een conifeer op nog geen 3 meter afstand staan van de boompjes, dus het zou nog best wel eens kunnen :-S

 

Mijn vraag is eigenlijk, is het inderdaad roest? En kan dat aan de conifeer te wijten zijn? En het belangrijkste natuurlijk: wat kan ik er aan doen?

 

Ik zal even wat fotootjes uploaden, dat is wellicht wat duidelijker...

 

Groetjes, Elise

 

P.s Merkwaardig genoeg heeft mijn perenboompje, die pal naast de kers staat nergens last van...

 

5yx6ag.jpg

Aangetaste blaadjes van het pruimenboompje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het je niet te zeggen...ik heb alleen een tijdje geleden gespoten met een sopje van afwasmiddel tegen de luizen. Het was toen redelijk bewolkt, dus ik dacht dat het geen kwaad zou kunnen. Ik heb nu in ieder geval alle aangetaste blaadjes verwijderd, en wat extra blaadjes om hem de ruimte te geven om goed te drogen na eventuele regen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, misschien lijkt het inderdaad zo omdat ik met mijn hand eronder zit? Het is in ieder geval een Hedelfinger (zelfbestuivend) kersenboompje. Maar voor zover ik weet heeft ie niet monsterlijk grote bladeren ofzo? (niet dat ik referentiemateriaal heb )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...