robijnske Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 hallo ik heb op dit moment te weinig plaats in de serre ik heb een paar bietjes voor gezaaid kunnen deze nu al naar buiten of gaat dat nog niet om dat het nog ken vriezen en welke grond moeten ze hebben ( ik zit op zandgrond ) moeten ze veel of weinig mest hebben Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 De antwoorden op je vragen, en meer, kun je allemaal hier vinden: http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/wortelgewassen/kroot-rode-biet/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Normaal zaai ik die midden maart in volle grond, dan komen ze midden april boven. Heb voorzaait nog niet geprobeerd maat volgens mij kunnen ze nu wel buiten hoor. Zandgrond is prima, maakt niet zo gek veel uit denk ik daar de helft van de biet boven de grond komt te groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoebidoe Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Rode bieten hoef je niet voor te zaaien. Ze kunnen rechtstreeks in de volle grond.Ze kunnen er niet goed tegen om verplant te worden. Dus rechtstreeks zaaien is beter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Komen bij al op in de volle grond.Egyptische platte Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moerman Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Deze week opgekomen: egyptische platte, cylindra en choggia. Nooit probleem gehad met vorst bij bieten. Quote Tuinieren op 210 m² op de kleigrond van De Smalle Steeg in Nijmegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 ik heb ze binnen in een bakje gezaaid en na het ontkiemen buiten verspeend uitgeplant, daar staan er een aantal al 3-4 weken en een aantal 1 week, ze doen het prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts