maggy Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 hallo wanneer zetten jullie de tomatenplantjes buiten in de plastieke tomatenserre ik heb er verleden week al gekocht en ze staan nu nog binnen maar wanneer mogen ze naar buiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Ik zou ze er morgen in zetten maar wel nog in hun potje.Uitplanten zou ik pas in een week doen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Helemaal mee eens. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 vanacht was het -3 in onze kas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 -2 Was het bij ons, maar planten van de grond, nergens last van gehad. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 +2 Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Nachttemperaturen erg afhankelijk van woonplaats. Sommige tomatenrassen kunnen beter wat kou en zelf net vorst even verdragen, andere niet. In ieder geval zou ik ze in de kas met zon (erg warm) overdag en lage temperaturen in de nacht enkele dagen laten wennen aan deze geheel nieuwe omstandigheden. Misschien is die grote schok nog een groter risico dan of het net wel of net niet vriest......... Dat kun je met een fleecedoek of een plastic zakje over de planten wel ondervangen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Voor mij wordt het dit weekend om de eerste uit te planten. Minimumtemperaturen zouden dan omhoog gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SunSyl Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Wanneer je de keuze hebt zou ik nog even wachten.De nacht temperaturen voor volgende week zien er goed uit. Al kan dit nog veranderen Wanneer je geen keus hebt.De meeste tomatenplantjes kunnen (in de volle grond) grondvorst overleven.Een groot gedeelte van mijn plantjes gaan naar iemand anders toe. En vorig jaar heb ik ze daar net na 10 april al buiten uitgeplant. Gelijk de eerste nacht vorst, maar de meeste hebben het overleefd en vrucht gegeven.Dit jaar gaan ze wat later, (4 mei, volgende week) de grond in. Geen andere keus door meerder agenda's.Door mijn ervaring van vorig jaar en gezien de nacht temperatuur ben ik niet heel bang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts