Jorieke123 Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Lijkt er wel op. Ruik en proef eens? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lisa Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Rucola kan je makkelijk gewoon buiten tegenkomen of in de duinen. Dus het zou best kunnen dat dit rucola is, het lijkt er in ieder geval wel op. Misschien kan je een blaadje tussen je vingers wrijven en kijken of het hetzelfde ruikt als rucola om het zeker te weten. En anders gewoon proeven als je het durft.Anders kan je het heel makkelijk kweken, ik heb iets van 2 € betaald voor 1400 (!) zaadjes. Daarvoor zou ik persoonlijk niet buiten gaan rondsnuffelen. Helemaal niet omdat je van één plantje meerdere keren kan plukken.Maar het is wel grappig als je het buiten tegenkomt. Ik moet zeggen dat ik er nog nooit op gelet heb, misschien wel eens een keer doen. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Essie28 Geplaatst: 17 mei 2011 Auteur Geplaatst: 17 mei 2011 Nee ik wil het niet eruit halen hoor. Er is al wilde rucola onderweg naar mij. Ik ben gewoon nieuwsgierig. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Hij is iig scherper gekarteld dan de vaste rucola die ik heb (en die onderweg is ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 het lijkt op wilde rucola. Verder zou ik voorzichtig zijn met zomaar dingen proeven als je niet zeker weet wat het is. De natuur heeft soms planten die erg op elkaar lijken waarvan de een eetbaar is en de ander giftig. Als je het blad kneust moet je de bekende rucola geur ruiken. Quote
dennislp Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 wilde rucola... heeft dat nog een latijnse naam?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RvO Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 wilde rucola... heeft dat nog een latijnse naam??Ja.post27329.html?hilit=ruilen#p27474 Quote
Essie28 Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 Nee ik zou nooit zomaar iets proeven hoor. Het ruikt er wel naar maar ik laat het gewoon staan. Ook groeit daar kamille. Zo grappig wat je zo in de natuur allemaal tegen kan komen als je erop let:) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Nou, ik zou er ook niet gelijk een stamppot of soep vol mee gooien, maar een beetje kneuzen en eventueel een klein stukje proeven is (voor zover ik weet) nog nooit iemand aan door gegaan Als hij naar rucola ruikt, is het rucola (wat wij rucola noemen dan) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Essie28 Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 Haha daar heb je ook wel gelijk in ja! Maar dit staat echt tussen de 'uitlaatgassen' en uitlaatplek van honden dus trekt me niet zo aan Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Bah, ja dan is het niet wat Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.