Kibas Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 (ik hoop dat het bericht hier goed staat, ik kon geen andere plek vinden waar het past) Ja warm, Zweden heeft een landklimaat en de provincie Värmland (vertaald: warm land) ligt achter de bergrug van Noorwegen, zodat het er zomers even warm en droog is als in midden Frankrijk. We zijn op zoek naar hulp voor ons huis in Zweden in ruil voor gratis kost en inwoning. Er moet in ieder geval geverfd worden en daarnaast moet de tuin verder aangelegd. Heb je zin om ons te helpen, in ruil voor een vakantie in Zweden? Je bent zeer welkom. En mocht je iemand weten die een vakantie kan gebruiken, bijvoorbeeld omdat iemand weinig geld heeft, of om een andere reden er wel even tussenuit kan, dan horen we het ook graag. We kunnen hulp gebruiken in Zweden in de periode 20 juli t/m 9 augustus. Je kunt zoveel dagen komen als je wilt. Foto’s en meer informatie over ons huis, de omgeving, de vakantiemogelijkheden, de verschillende manieren van reizen heen en terug en de klusjes die gedaan kunnen worden kun je vinden op onze website http://www.kibas.nl. Vliegtuig + trein was in ieder geval vorig jaar het meest goedkoop, we kunnen je van het station halen. Naast nuttig was het vorig jaar ook heel gezellig samen. We hebben genoten van het samen bezig zijn rond het huis, het samen zwemmen in het meer, de uitjes, het kampvuur..... We verheugen ons er weer op! Voel je welkom om mee te doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liek49 Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Wauw Kibas wat een prachtig huis in een super mooie omgeving. Ik hoop dat er weer mensen komen helpen deze zomer. Ik heb je website even bezocht,echt top!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosbrandje Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Värmland is gewoon vernoemt naar het meer Värmeln hoor. Heeft niks met "värme" te maken Veel succes met je huisje, ziet er mooi uit. En ik hoop dat je mensen vind die willen helpen. Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Wat een slim idee! Erg leuk bedacht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Zweden is echt heerlijk,we komen er erg graag. Heerlijk zwerven door de ongerepte natuur,gewoon km kunnen rijden zonder iemand tegen te komen. Ik ga eens even kijken of het zo op de route ligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Ho Ho er moet gewerkt worden hoor. Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Värmland is gewoon vernoemt naar het meer Värmeln hoor. Heeft niks met "värme" te maken Oh, dat is ons altijd anders verteld. Stel dat jouw versie waar is, dan kan ik me de vergissing wel voorstellen, want Värmland is het warmste en droogste deel van Zweden. Het is het meest zuidelijke stuk wat nog achter de bergrug van Noorwegen ligt. Kom je zuidelijker, dan heb je met de zee te maken en heb je geen landklimaat meer. Zweden is echt heerlijk,we komen er erg graag. Heerlijk zwerven door de ongerepte natuur,gewoon km kunnen rijden zonder iemand tegen te komen. Ik ga eens even kijken of het zo op de route ligtHo Ho er moet gewerkt worden hoor. Visite is altijd gezellig en met een tent of caravan kun je altijd wel ergens staan. Een vakgenoot die elders een huis in Zweden heeft, komt ook een dagje op visite. 's Morgens zijn we wel aan het werk, maar 's middags en 's avonds is er tijd voor rust en leuke dingen. Althans....., we passen ons aan aan onze gasten. Vorig jaar hadden we een week waarin gasten geneigd waren uit te slapen, op te slomen en pas om één uur te starten. De week er na was het vroeg opstaan en vroeg klaar. We zien per week wel hoe het dit jaar loopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosbrandje Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Daar staan ze om bekend in Värmland, de sterke verhalen. Ze hebben een rijke litteraire geschiedenis en een traditie van verhalen vertellen. Hoe is je Zweeds? Hier staat geschreven over de geschiedenis van Värmland http://www.tacitus.nu/svenskhistoria/land/varmland.htm En op Wikipedia ook maar simpeler Zweeds http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rmlands_historia Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Mijn Zweeds is redelijk goed Dank je voor de linken, ik zal het eens lezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Toch alvast een stukje gelezen. Inderdaad heeft de naam van oorsprong niets met warmte te maken, althans niet met een warme provincie, hooguit met een niet bevriezende rivier (een van de theorieen). Maar euh, hoe komt het dat jij Zweeds kent en weet van de verhalen van de Värmlanders? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosbrandje Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Ik ben half Zweeds, maar verder geen Värmland expert hoor! De verhalen kent iedereen wel (Selma Lagerlöf) en verder staan de Värmlanders er wel om bekend dat ze verhalen graag aandikken. Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 oh wat een heerlijk plekje en leuk om dit zo te delen met gasten in ruil voor arbeid! Het is dat ik deze zomer waarschijnlijk al straaldruk ben met mn eigen bedrijfje, want anders...! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted May 30, 2015 Author Share Posted May 30, 2015 Laatste ontwikkeling: gasten zijn nog een paar dagen langer welkom in verband met het feit dat mijn ouders waarschijnlijk niet komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted June 25, 2015 Author Share Posted June 25, 2015 De 2e week is nu volgeboekt. Er is alleen nog plek voor 1 persoon de 1e week en voor 1 of 2 personen de 3e week. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts