Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gratis vakantie in het warme Zweden

Recommended Posts

(ik hoop dat het bericht hier goed staat, ik kon geen andere plek vinden waar het past)

Ja warm, Zweden heeft een landklimaat en de provincie Värmland (vertaald: warm land) ligt achter de bergrug van Noorwegen, zodat het er zomers even warm en droog is als in midden Frankrijk. We zijn op zoek naar hulp voor ons huis in Zweden in ruil voor gratis kost en inwoning. Er moet in ieder geval geverfd worden en daarnaast moet de tuin verder aangelegd. Heb je zin om ons te helpen, in ruil voor een vakantie in Zweden? Je bent zeer welkom. En mocht je iemand weten die een vakantie kan gebruiken, bijvoorbeeld omdat iemand weinig geld heeft, of om een andere reden er wel even tussenuit kan, dan horen we het ook graag.

We kunnen hulp gebruiken in Zweden in de periode 20 juli t/m 9 augustus. Je kunt zoveel dagen komen als je wilt.

Foto’s en meer informatie over ons huis, de omgeving, de vakantiemogelijkheden, de verschillende manieren van reizen heen en terug en de klusjes die gedaan kunnen worden kun je vinden op onze website http://www.kibas.nl. Vliegtuig + trein was in ieder geval vorig jaar het meest goedkoop, we kunnen je van het station halen.

Naast nuttig was het vorig jaar ook heel gezellig samen. We hebben genoten van het samen bezig zijn rond het huis, het samen zwemmen in het meer, de uitjes, het kampvuur..... We verheugen ons er weer op! Voel je welkom om mee te doen.

Värmland is gewoon vernoemt naar het meer Värmeln hoor. Heeft niks met "värme" te maken

Veel succes met je huisje, ziet er mooi uit. En ik hoop dat je mensen vind die willen helpen.

“To plant a garden is to believe in tomorrow.”

― Audrey Hepburn

Zweden is echt heerlijk,we komen er erg graag. Heerlijk zwerven door de ongerepte natuur,gewoon km kunnen rijden zonder iemand tegen te komen. Ik ga eens even kijken of het zo op de route ligt

:lol:

Värmland is gewoon vernoemt naar het meer Värmeln hoor. Heeft niks met "värme" te maken

Oh, dat is ons altijd anders verteld. Stel dat jouw versie waar is, dan kan ik me de vergissing wel voorstellen, want Värmland is het warmste en droogste deel van Zweden. Het is het meest zuidelijke stuk wat nog achter de bergrug van Noorwegen ligt. Kom je zuidelijker, dan heb je met de zee te maken en heb je geen landklimaat meer.

Zweden is echt heerlijk,we komen er erg graag. Heerlijk zwerven door de ongerepte natuur,gewoon km kunnen rijden zonder iemand tegen te komen. Ik ga eens even kijken of het zo op de route ligt
Ho Ho er moet gewerkt worden hoor.

Visite is altijd gezellig en met een tent of caravan kun je altijd wel ergens staan. Een vakgenoot die elders een huis in Zweden heeft, komt ook een dagje op visite. 's Morgens zijn we wel aan het werk, maar 's middags en 's avonds is er tijd voor rust en leuke dingen. Althans....., we passen ons aan aan onze gasten. Vorig jaar hadden we een week waarin gasten geneigd waren uit te slapen, op te slomen en pas om één uur te starten. De week er na was het vroeg opstaan en vroeg klaar. We zien per week wel hoe het dit jaar loopt.

Daar staan ze om bekend in Värmland, de sterke verhalen. Ze hebben een rijke litteraire geschiedenis en een traditie van verhalen vertellen.

Hoe is je Zweeds? Hier staat geschreven over de geschiedenis van Värmland http://www.tacitus.nu/svenskhistoria/land/varmland.htm

En op Wikipedia ook maar simpeler Zweeds http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rmlands_historia

― Audrey Hepburn

Toch alvast een stukje gelezen. Inderdaad heeft de naam van oorsprong niets met warmte te maken, althans niet met een warme provincie, hooguit met een niet bevriezende rivier (een van de theorieen). Maar euh, hoe komt het dat jij Zweeds kent en weet van de verhalen van de Värmlanders?

Ik ben half Zweeds, maar verder geen Värmland expert hoor! De verhalen kent iedereen wel (Selma Lagerlöf) en verder staan de Värmlanders er wel om bekend dat ze verhalen graag aandikken.

― Audrey Hepburn

oh wat een heerlijk plekje en leuk om dit zo te delen met gasten in ruil voor arbeid! Het is dat ik deze zomer waarschijnlijk al straaldruk ben met mn eigen bedrijfje, want anders...!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...