grumpie Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Mijn aardbeien planten gaan nu het tweede jaar in en zit nu al boordevol bloemen, moet ik die nu verwijderen of gewoon laten zitten.Volgens mij hoef je dit niet te doen als ze het tweede jaar in gaan, maar ik wil toch even zekerheid dat ik wel heerlijke aardbeien kan gaan oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Hangt een beetje af van de plant zelf, heeft die al veel blad dan laat je ze gewoon zitten. Het is een doordrager dus het kan geen kwaad om ze te verwijderen maar als de plant groot genoeg is kan je ze laten zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grumpie Posted May 10, 2015 Author Share Posted May 10, 2015 Ik denk dat het wel flinke planten zijn. Zie foto's. Dus gewoon laten zitten dus:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Ziet er goed uit, ik zou ze laten hangen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 volgens onze kweker verwijder je altijd de eerste bloemen bij ostara'sik zou het eens proberen met een rijtje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Aanvulling: als je ook b.v. ananasaardbei of framboosaardbei hebt staan:Die hebben een bestuiver nodig (ze hebben zelf geen meeldraden). Als daarnaast Ostara je enige wel bestuivende aardbei is, dan op zijn minst bij een paar Ostara's de eerste bloemen laten zitten. @RobO: Ik ga het testen door in één rijtje Ostara's om en om alle eerste bloemen te verwijderen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grumpie Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Nog even een aanvullende vraag.Je ziet dat er een hele tros bloem knoppen in zitten, moet ik dit in zijn geheel verwijderen of tot op de grond afknippen, of alleen de knoppen eraf halen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Bij zo'n mooie planten laat ik ze hangen en verwijder ik ze pas als het aardbeien geworden zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts