Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bonbons maken

Helly

Recommended Posts

Hier worden de bio chocopasta, pindakaas, jam en andere smeerseltjes goed gegeten. Als er al suiker op staat dan gaat t door t mondje van de 15-, 8- en 7 jarige. Hen maakt t niet meer uit dat er bio op staat. Als t er maar staat!

Wat je ook kan proberen als tussendoor snoepig iets is pindarotsjes. Eenvoudig zelf te maken. Kan je ook andere soorten noten voor gebruiken. Ook wel s zelf chips of popcorn gemaakt?

Hier is ook nog niet alles bio hoor, ook om de prijzen. Ik zit denk ik op 75%. Vooral groenten was een probleem maar dat is intussen wel goed bij getrokken

Good things come in small packages

Popcorn is eitje natuurlijk. Al moet ik zeggen dat ik er heel vaak niet aan denk. Chips is al een tijdje geleden, dacht er toevallig vandaag aan nav dit topic... maar hoe zou ik die cheese union smaak erop kunnen krijgen...

Pindarotsjes ... nog nooit gedaan... is dat pinda in gecarameliseerde suiker of zo??

Eigenlijk zou ik echt meer snoeperij zelf willen maken. Grap is: niet eens voor mezelf... ik houd niet zo van snoep.

Gewoon wat pinda's grof hakken, dan op een bakplaat vetvrij bakpapier leggen (kan je na gebruik gewoon schoonmaken en hergebruiken), dan doe je er met een lepel 'koeievlaaitjes' van gesmolten chocolade op, de omvang mag je zelf beslissen (groot of klein). Daar leg je net niet tot aan de randen de grof gehakte pinda's op en daarover lepel je weer gesmolten chocolade tot je t bruin van de pinda's niet meer ziet. Nu is t niet de bedoeling dat je er een berg pinda's op gaat stapelen en daar weer een berg chocolade overheen stort. Kan wel, krijg je een mega chocoladerots

Probeer t stukje voor stukje uit. Het is echt simpel. En houd de chocolade gesmolten tot je klaar bent, het is ook zo weer hard. Maar soms is t wel lekker om dat eruit te 'bikken' en zo op te eten

Cornflakes zelfde idee. Die nieuwe knabbeltjes van Milka gezien? Vorige week gratis ontvangen bij de Jumbo, waren de zelfde dag al op. Gewoon wat cornflakes met rozijntjes en omhuld met chocolade. Piece of cake om dat te maken.

Dennis, hoe krijg je die mousse dan omhuld in chocolade zodat het een bonbon wordt?

Dan kan ik wel mini negerzoenen gaan maken

Heb van die ijsblokvormen van siliconen en in de vorm van een mini negerzoen. Daar dus wat gesmolten chocolade aan de wanden, het geslagen eiwit met suiker in (zó kom ik van die eiwitten af! ) en daar weer een laagje chocolade bovenop. Oh nee, moet nog een soort van wafeltje tussen. Waar halen we die vandaan

Ja ik heb er een flinke kluif aan, al die offtopic berichten de laatste tijd

Doen we expres, Jorieke... om je bezig te houden... Maar als ik eerlijk ben: ik heb nog nooit zo'n correcte moderator meegemaakt... steeds netjes splitsen, op een manier die heel natuurlijk overkomt met het verder lezen...

Jammer...

Wij eten de laatste tijd van die lekkere rijstwafels met chocoladelaagje erop. Heerlijk. Sommige zitten ook nog kokos bovenop. Die gaan we zelf ook maar s proberen te maken, al zal dat echt niet moeilijk zijn

Whahaha nee die wafel kopen we gewoon bij de winkel. Zijn ook niet zo belachelijk duur, eerder belachelijk goedkoop (mits je niet de bio neemt). En wat chocolade erop, ik zou eerder zeggen dat je ze gewoon dipt in de chocolade en ze daarna gelijk met kokos bestrooid. Kan je ze 5 minuten later denk ik al wel eten dus zoveel werk is t niet.