vFrans Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Ik heb 3 weken geleden enkele plantjes voorgezaaid, namelijk bloemkool, krulsla, venkel en rode kool.We zijn nu 3 weken verder maar de plantjes zijn eigenlijk in de laatste 1,5 week niet meer groter geworden. Is dat normaal?Ik heb nog geen ervaring hiermee. Ik heb enkel nog maar gewerkt met aangekochte plantjes uit de tuinwinkel. Ik heb ze binnen voorgezaaid bij +- 20°C en zodra ze gekiemd waren heb ik ze buiten gezet (zonlicht). Daar zijn ze nog een klein beetje gegroeid, maar niet veel meer.En ik denk dat ze nu al 1,5 week stil staan in groei. Hoe doen die tuinwinkels dat nu om zo'n stevige plantjes op te kweken voor verkoop? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubapat Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Heb je niet te dik gezaaid? En als je zaaigrond gebruikt hebt waar niks van voeding in zit zal je ze moeten verspenen naar potgrond.Zonder eten groeien ze niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vFrans Posted May 18, 2015 Author Share Posted May 18, 2015 Ik heb 1 zaadje per potje gedaan. Veel dunner kan ik niet zaaien Het zijn eigenlijk geen potjes maar een kleine tray. Deze heb ik gevuld met zaai- en stek potgrond. En dan 1 zaadje per 'potje' gedaan. Het is zaai- en stek potgrond van aveve: http://www.avevewinkels.be/nl/tuin/siertuin/potgrond-zaaien-en-stekken/potgrond-voor-zaaien-en-stekken ER staat toch een NPK waarde bij, dus deze is toch reeds bemest, niet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...