Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wie heeft er ervaring met de potgrond van de aldi

Guest

Recommended Posts

Hoi allemaal wie heeft er ervaring met de potgrond van de aldi. Zag in de folder van de aldi dat ze vrijdag potgrond hebben.

Nu zat ik er aan te denken om dit te gaan kopen met compost erdoor.

Ik heb nu namelijk potgrond wat het water niet goed vasthoud als ik namelijk water geef dan loopt het er net zo snel weer uit de pot.

Wat kan ik hieraan verbeteren.

Ik heb nu namelijk potgrond wat het water niet goed vasthoud als ik namelijk water geef dan loopt het er net zo snel weer uit de pot.

Wat kan ik hieraan verbeteren.

Meng het eens met cocopeat. Van die kokosvezelblokken die je bij de Action kan halen bijvoorbeeld.

Werkt ideaal! Houd vocht beter vast en zorgt voor een luchtigere structuur. Gewoon zo'n 20% cocopeat in je mengsel gebruiken.

Oke dan ga ik mooi een grote hoeveelheid inslaan. Want ik moet er 2 bakken van 2 bij 125 mee vullen en nog wat extra voor overplanten.

Ook hier geen klachten, gebruik al een aantal jaar Aldi potgrond. t zou kunnen dat de voeding wat snel terug loopt. Ik gebruik compost gemengd met Aldi grond en daar klagen de plantjes niet over.

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Hier hele goede ervaring met aldi potgrond.

Het vrij fijne potgrond, ideaal voor potten en bakken. En het is niet duur.

Gelukkig verkopen ze het hier vanaf februari, zolang de voorraad niet op is.

(fijne achterburen hoor

• 5 years later...

En wat is je ervaring?  Enkele jaren geleden is de samenstelling/leverancier gewijzigd. Opeens lag er begin van het seizoen BVB in de winkel. Daarna kwamen pas de private label zakjes. Maar nu met houtvezel. Ik heb toen een zakje vergeleken met ForFlora en de Aldi potgrond had precies dezelfde structuur en kenmerken als de ForFlora. Van Buuren had toen net Veenbaas overgenomen, dus de Aldi grond verschoven naar Veenbaas' relatief grote Private Label afdeling, leidde ik daar uit af.

Inmiddels is Van Buuren overgenomen door het Finse Vapo Oy. Ondergebracht in een 70/30 Joint Venture Kekkilä-BVB. Jongkind staat nog op de Kekkilä website in de lijst met distributeurs, maar de Kekkilä producten pagina op de Jongkind website is leeg, dus gaat dat langzaam over naar BVB? Die heeft al een vestiniging in De Lier voor bediening van de professionele (glas)tuinbouw.

Lidl grond kwam dit jaar bij Klasmann & Deilmann vandaan. Dat is ook de producent van Fleurella te koop bij Intergamma. 

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.