Guest Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Hoi allemaal wie heeft er ervaring met de potgrond van de aldi. Zag in de folder van de aldi dat ze vrijdag potgrond hebben.Nu zat ik er aan te denken om dit te gaan kopen met compost erdoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JannyH Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Gewoon doen! Leren we van! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Hoi ik wil namelijk meteen 20 zakken kopen. Maar als het niks is dan doe ik het natuurlijk niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Ik heb nu namelijk potgrond wat het water niet goed vasthoud als ik namelijk water geef dan loopt het er net zo snel weer uit de pot.Wat kan ik hieraan verbeteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groentjuh Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Ik heb ook potgrond en stekgrond van de aldi, voorlopig geen klachten. Quote “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Ik heb nu namelijk potgrond wat het water niet goed vasthoud als ik namelijk water geef dan loopt het er net zo snel weer uit de pot.Wat kan ik hieraan verbeteren. Meng het eens met cocopeat. Van die kokosvezelblokken die je bij de Action kan halen bijvoorbeeld. Werkt ideaal! Houd vocht beter vast en zorgt voor een luchtigere structuur. Gewoon zo'n 20% cocopeat in je mengsel gebruiken. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 HoiIk had een verkeerde verhouding cocospeat potgrond de vorige keer. Zal 20% proberen kijken hoe het dan gaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rivierenvrouw Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Gebruik het al een aantal jaartjes en bevalt prima. Als ik zie hoe het (hier) de winkel uitvliegt denken er meer zo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 In Duitsland zijn ze goed uit de test gekomen, kwaliteit en prijs verhouding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Oke dan ga ik mooi een grote hoeveelheid inslaan. Want ik moet er 2 bakken van 2 bij 125 mee vullen en nog wat extra voor overplanten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Ik gebruik het al jaren in de manden met courgettes. Bevalt mij erg goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Indy daar wou ik het ook voor gebruiken Wasmand vullen en courgettes erin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijnspeeltuin Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Ook hier geen klachten, gebruik al een aantal jaar Aldi potgrond. t zou kunnen dat de voeding wat snel terug loopt. Ik gebruik compost gemengd met Aldi grond en daar klagen de plantjes niet over. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 HoiIk had een verkeerde verhouding cocospeat potgrond de vorige keer. Zal 20% proberen kijken hoe het dan gaat. De verhouding hoeft niet heel exact te zijn. Maar best kans dat je dan te weinig had Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Nou ik had 50% potgrond en 50% Cocopeat. Maar dat wordt nu dus 20 % Cocopeat 10 liter potgrond op 2 liter Cocopeat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 (edited) das toch 2x20x1,25x 3 liter?? = 150... Edited May 22, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SunSyl Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Hier hele goede ervaring met aldi potgrond.Het vrij fijne potgrond, ideaal voor potten en bakken. En het is niet duur. Gelukkig verkopen ze het hier vanaf februari, zolang de voorraad niet op is.(fijne achterburen hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted June 30, 2020 Share Posted June 30, 2020 En wat is je ervaring? Enkele jaren geleden is de samenstelling/leverancier gewijzigd. Opeens lag er begin van het seizoen BVB in de winkel. Daarna kwamen pas de private label zakjes. Maar nu met houtvezel. Ik heb toen een zakje vergeleken met ForFlora en de Aldi potgrond had precies dezelfde structuur en kenmerken als de ForFlora. Van Buuren had toen net Veenbaas overgenomen, dus de Aldi grond verschoven naar Veenbaas' relatief grote Private Label afdeling, leidde ik daar uit af. Inmiddels is Van Buuren overgenomen door het Finse Vapo Oy. Ondergebracht in een 70/30 Joint Venture Kekkilä-BVB. Jongkind staat nog op de Kekkilä website in de lijst met distributeurs, maar de Kekkilä producten pagina op de Jongkind website is leeg, dus gaat dat langzaam over naar BVB? Die heeft al een vestiniging in De Lier voor bediening van de professionele (glas)tuinbouw. Lidl grond kwam dit jaar bij Klasmann & Deilmann vandaan. Dat is ook de producent van Fleurella te koop bij Intergamma. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts