klaverzoeker Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Hoi goeie avond, ik ben nieuw met tuinieren, en per ongeluk heb ik tegelijkertijd kalk gegooid en ook pelikanenmest, ik wou een mooie voedzame combi maken met veel backterien en ik heb verschillende soorten natuurkalk o.a. koraalalg, cocolieten gemixt met verschillende gesteentenmelen, o.a. lavameel, basalt maar ook luzerneklaver brokken en dus ook pelikanen mest, nu maakt die klaver niet zo veel uit, maar die pelikanenmest daar zit ik mee. die had ik pas later moeten geven. het is gedaan bij de aardbeien en de kolen en de tomaten. het was vrij arme grond maar die is een maand geleden ingegooid met bio korrels van de boerenbond, van hoefmeel, haarmeel enzo maar daar zit niet genoeg kracht in voor de kolen en de tomaten op die arme grond, dus ik wou ze ter ondersteuning die klaver geven en dan telkes bij mesten met de pelikanenmest. En bij de tomaten het onkruid zonder dat het zaad heeft gezet, en me groenbemesters o.a. klaver, mosterd versnipperen en dan composteren ter plekke met dus de peilikanenmest en besproeien met backterien op rietsuiker melasse. Is er iemand die me kan helpen. Helaas nog geen fotos maar die zal ik nog plaatsen als alle zaden en bonen opgekomen zijn.Groeten Klaverzoeker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...