victorhurxkens Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 (edited) Beste mensen, zijn er mensen uit de zuidelijke provincies (limburg brabant zeeland) die interesse hebben in zo'n dag voor het ruilen van zaadjes en plantjes? Mij lijkt het een heel leuk idee! Afkorting staat voor: MOESTUINFORUM RUILMIDDAG ZUID-NEDERLAND Edited May 25, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Ja hoor, ruilen doe ik graag en ik woon in Brabant. Je bedoelt net zoiets als de Noordelijke Moestuin Middag, maar dan in het zuiden begrijp ik. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
victorhurxkens Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 precies ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Is zeker een leuk idee! Als het via het forum gaat, is het meteen een leuke manier om andere mensen in levende lijven te ontmoeten. Maar iemand moet ergens het initiatief nemen....ruimte ervoor hebben...er tijd en energie insteken om het wat te organiseren. Een paar tips voor jou Victor om op kortere termijn misschien al wat ruilmogelijkheden of contacten te vinden:- Op 6 en 7 juni is er Open Tuinen weekend van Velt en vele (165) ecologische tuinen in Vlaanderen en Nederland zijn dan te bekijken. Veel deelnemers organiseren er van alles bij: plantenruil/geef, zadenruil e.d. Hier vind je meer informatie:http://www.velt.be/ecotuindagen Volgens mij zijn er zeker 2 bij jou in de buurt. - Kijk eens naar open tuinen, open kwekerijen, plantenmarkten e.d. van bijvoorbeeld Groei & Bloei, Fruitlent (bij Nijmegen), plaatselijke moestuinverenigingen..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Ja hoor, lijkt me prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Lijkt me ook leuk voor de Belgen onder ons dus ik ben voorstander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
timvk2000 Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Hoi allenIk vroeg mij af of er nu een MRZ is gekomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karins70 Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Ik ben ook voor, lijkt me leuk, maar ja wel een hele toer om zoiets te regelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
timvk2000 Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Dat zekerMaar als er genoeg geïnteresseerde zijn wil ik t wel regelen Heb alleen bij mij thuis geen ruimteMaar kan misschien wel iets regelen. Iedereen die geïnteresseerd is en als de dag er komt zou komen, ik hoor het graag dan kan ik inschatten of t haalbaar is Groetjes tim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Als mijn energie het toe laat, kom ik zeker op een MRZ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Het hoeft geen hele toer te zijn. De mtfd was ook niet in 1x zo groot. In het Noorden organiseren we ook al een tijdje een NMM (Noordelijke Moestuin Middag) en dat gebeurt gewoon bij mensen op hun tuinlocatie.Als iedereen die komt wat te eten en te drinken meeneemt is dat ook geregeld.En dan heb je tot zo'n 20 mens niet veel extra's nodig. Dus prik een datum... zoek een locatie (misschien bij een andere zuidelijke tuinder?) en ga van start met de ruiltopics. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
timvk2000 Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 goed idee,ik zal hierover een nieuw topic aanmaken in de categorie moestuinforum dag genaamd MRZ 2016groetjes tim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts