Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

ruildag oprichten voor t zuiden? naam: MRZ

Recommended Posts

Beste mensen,

zijn er mensen uit de zuidelijke provincies (limburg brabant zeeland) die interesse hebben in zo'n dag voor het ruilen van zaadjes en plantjes? Mij lijkt het een heel leuk idee!

Afkorting staat voor: MOESTUINFORUM RUILMIDDAG ZUID-NEDERLAND

Edited by Guest

Is zeker een leuk idee! Als het via het forum gaat, is het meteen een leuke manier om andere mensen in levende lijven te ontmoeten. Maar iemand moet ergens het initiatief nemen....ruimte ervoor hebben...er tijd en energie insteken om het wat te organiseren.

Een paar tips voor jou Victor om op kortere termijn misschien al wat ruilmogelijkheden of contacten te vinden:

- Op 6 en 7 juni is er Open Tuinen weekend van Velt en vele (165) ecologische tuinen in Vlaanderen en Nederland zijn dan te bekijken. Veel deelnemers organiseren er van alles bij: plantenruil/geef, zadenruil e.d. Hier vind je meer informatie:

http://www.velt.be/ecotuindagen Volgens mij zijn er zeker 2 bij jou in de buurt.

- Kijk eens naar open tuinen, open kwekerijen, plantenmarkten e.d. van bijvoorbeeld Groei & Bloei, Fruitlent (bij Nijmegen), plaatselijke moestuinverenigingen.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 1 month later...
  • 9 months later...

Dat zeker

Maar als er genoeg geïnteresseerde zijn wil ik t wel regelen

Heb alleen bij mij thuis geen ruimte

Maar kan misschien wel iets regelen.

Iedereen die geïnteresseerd is en als de dag er komt zou komen, ik hoor het graag dan kan ik inschatten of t haalbaar is

Groetjes tim

Het hoeft geen hele toer te zijn. De mtfd was ook niet in 1x zo groot.

In het Noorden organiseren we ook al een tijdje een NMM (Noordelijke Moestuin Middag) en dat gebeurt gewoon bij mensen op hun tuinlocatie.

Als iedereen die komt wat te eten en te drinken meeneemt is dat ook geregeld.

En dan heb je tot zo'n 20 mens niet veel extra's nodig.

Dus prik een datum... zoek een locatie (misschien bij een andere zuidelijke tuinder?) en ga van start met de ruiltopics.