Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

rozen-01446681432663308.JPGrozen-01336541432663257.JPGIk heb precies wilde scheuten bij mijn klimroos.

Mag ik die verwijderen .Ze zien er rood van kleur uit en zijn dikker dan de andere scheuten.

Ik denk dat ik ze gewoon ga afknippen .

Heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst:

Als je zeker weet dat het wildopslag is, moet je ze gewoon wegknippen (zo ver mogelijk). Ze pakken namelijk alleen maar voeding af van jouw klimroos, dus hoe eerder wegknippen hoe beter.

Geplaatst:

Was het niet 7 bladeren = wilde roos die als onderstam werd gebruikt en 5 bladeren is de "mooie" die er op is geent...?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Eigenlijk eerst de vraag terug : Waarom denk je dat jouw roos wilde scheuten geeft ? Omdat ze rood zijn wellicht ? Of omdat ze zo dik zijn ? Ik zie hele mooie gezonde nieuwe scheuten ja. Dat doen rozen nu he ? Ik zie er niet zo veel wilds aan.

De foto is niet zó ontzettend duidelijk, maar als de scheuten verschijnen boven de entplek ( je zegt dat het een klimroos is, dan zit de entplek helemaal onderaan de struik, net boven de wortels ), dan zijn ze niet wild.

Komen ze van ónder de entplek vandaan, dan wel.

Maar rood / dik / snelgroeiend enz. is niet persé een teken dat de groei wild is. Eigenlijk eerder het tegendeel. wilde scheuten zijn meestal juist groener ( groengrijs blad ( ook wel met wat rood als ze heel jong zijn ) Meestal he ? ligt aan de gebruikte onderstam.

aantal blaadjes is ook niet een 100% zekere sleutel.

wél de plek van verschijnen.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie's.

De scheuten verschijnen boven de entplek ,dus ga ik er afblijven.

Het zijn wel dikke rode en ze groeien redelijk snel en zien er heel anders uit. Maar van rozen heb ik weinig of geen verstand dus nogmaals bedankt.

Ik ging er al de schaar inzetten.

Geplaatst:

Dat de snelgroeiende scheuten er zo anders uitzien, is maar tijdelijk , met een maand zijn alle takken weer gelijk als de rest. Komt door het snelle groeien, dat rood wordt weer 'gewoon' groen. Is een gezonde roos zo lijkt mij. Je mag nog wel een foto plaatsen als alles in bloei staat hoor. Ik ben wel benieuwd.

Geplaatst:

Ik zal zeker een foto plaatsen als de roos in bloei staat.

Dit is het minste wat ik kan doen na de info die ik hier gekregen heb.

Het is een Gites de France voor de mensen die er verstand van hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...