Fleur Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 De worteltjes zoals op de foto hieronder, zal ik die verder moeten uitdunnen om mooie worteltjes te krijgen of zal dit zo verder gewoon goed moeten gaan?Heb ze na het zaaien op 22 maart, 1 x uitgedund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Dat is lastig te zien zo. Misschien kun je een foto maken vanaf grondniveau (waar het loof uit de grond komt)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Iedere wortel zou een ruimte moeten hebben ter grote van een 2 euro muntstuk, dan komt het wel goed. Je kan ook wachten met uitdunnen als de ruimte nog.meevalt dan kan je binnenkort mini worteltjes 'oogsten'. Het loof kan je trouwens ook gebruiken Google maar eens op recepten daarmee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 Hoop dat deze foto's duidelijker zijn.het linker rijtjeEn het 2e rijtjeUhh loof eten?? is dat echt lekker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piggy Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Uhh loof eten?? is dat echt lekker Vraag maar eens aan de konijntjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 haha Piggy, maar ik ben geen konijn al zou je het nu bijna niet zeggen met al die sla en worteltjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 http://www.denieuweakker.nl/pdf/Recepten/Wortelloof.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ik zie toch regelmatig groepjes in die rijen staan, die moet je dus nog uitdunnen nu/op termijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Vorig jaar een rijtje wortelen nogal dik ingezaaid (in een strook van een 2-tal cm breed) en door omstandigheden gewoon zo laten staan. Is een brede rij met vlak tegen elkaar staande, dikke wortelen geworden. Zonder dunnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Klopt Claudia, had ik ook met rode bieten (hadden dan wel hier en daar een plat stuk/deuk door het tegen elkaar aanplakken . Vandaar ook mijn advies om voorlopig enkel de groepjes uit te dunnen (plaats waar 4/5 wortelen echt op elkaar staan) en dan stapsgewijs de rijen uit te dunnen door de wortels te oogsten in een jonger en dus nog wat kleiner stadium. Op termijn staan ze dan op de juiste afstand van elkaar zonder dat je ze weg moet gooien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 28, 2015 Author Share Posted May 28, 2015 thanks voor de link RobO, ik heb er even naar gekeken en ik ga daar straks eens wat uitzoeken om te eten, zoals de soep en de pesto Zo leren we nog eens wat buiten het moes tuinieren lol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 28, 2015 Author Share Posted May 28, 2015 jullie ook bedankt geertlaurent en Claudia69, ik ga nog wat uitdunnen van wat dan echt te dicht op elkaar staat nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts