Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Worteltjes verder uitdunnen?

Fleur

Recommended Posts

De worteltjes zoals op de foto hieronder, zal ik die verder moeten uitdunnen om mooie worteltjes te krijgen of zal dit zo verder gewoon goed moeten gaan?

Heb ze na het zaaien op 22 maart, 1 x uitgedund.Worteltjes59711432737290.JPG

Iedere wortel zou een ruimte moeten hebben ter grote van een 2 euro muntstuk, dan komt het wel goed. Je kan ook wachten met uitdunnen als de ruimte nog.meevalt dan kan je binnenkort mini worteltjes 'oogsten'. Het loof kan je trouwens ook gebruiken Google maar eens op recepten daarmee

Vorig jaar een rijtje wortelen nogal dik ingezaaid (in een strook van een 2-tal cm breed) en door omstandigheden gewoon zo laten staan. Is een brede rij met vlak tegen elkaar staande, dikke wortelen geworden. Zonder dunnen.

Klopt Claudia, had ik ook met rode bieten (hadden dan wel hier en daar een plat stuk/deuk door het tegen elkaar aanplakken . Vandaar ook mijn advies om voorlopig enkel de groepjes uit te dunnen (plaats waar 4/5 wortelen echt op elkaar staan) en dan stapsgewijs de rijen uit te dunnen door de wortels te oogsten in een jonger en dus nog wat kleiner stadium. Op termijn staan ze dan op de juiste afstand van elkaar zonder dat je ze weg moet gooien.

thanks voor de link RobO, ik heb er even naar gekeken en ik ga daar straks eens wat uitzoeken om te eten, zoals de soep en de pesto

Zo leren we nog eens wat buiten het moes tuinieren lol