Roxa Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Hallo iedereen, Mijn zoontje heeft in de klas komkommerplantjes geplant, die wij nu thuis verder verzorgen. Zij staan nu in een grote pot binnen in de keuken, waar zij veel licht en water krijgen.Ik denk dat ik nu op de buitenkant van deze potten witte schimmel zie ? Mogen de plantjes dan in deze potten blijven, of moet ik ze verplanten ? Mogen zij binnen blijven of moeten zij worden buitengezet ? Ik dacht door ze binnen te houden, ze beter te kunnen beschermen tegen ziektes, de wind en diertjes .... ? Alvast bedankt voor de tips !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 De schimmel bevindt zich aan de buitenkant van de potjes. De schimmel gaat niet door het plastic heen de aarde in oid. Schoonmaken / wegvegen zou ik doen. Verder niets aan de hand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Volgens mij zijn het stenen potten, die houden wat beter vocht vast en dus heb je ook meer kans op wat schimmel op de buitenkant. Zoals Bit al zegt, niet schadelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts