robijnske Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 wat kan je doen tegen konijnen in je tuin en een kat het zijn dieren van ons dus konijn ga ik niet doden en er staat overal al draad Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Tegen konijnen helpt draad niet, daar gaan ze gewoon overheen, onderdoor of tussendoor. Gaas helpt wel, en dan ook een stukje ingraven anders gaan ze er nog onderdoor. De kat zal lastiger weg te houden zijn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robijnske Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 ja ik heb gaas ze zitten tegen wordig zels on de serre Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Wij hadden in het verleden ook konijnen en daar hadden we gewoon een hele grote ren (8x2m) aan het nachthok vastgebouwd. Wel gaas ingegraven en gaas boven (de ren was 1,50 hoog en helemaal met gaas afgesloten). Voor het gemak een deur in de ren gebouwd zodat die ook schoongemaakt kon worden indien nodig. Dan hebben de konijnen voldoende beweging. Uiteraard lieten we de konijnen zelfs dan er nog regelmatig uit, maar voor de planten is dat niet goed. Konijnen en planten zijn geen goede match. En ja, ik spreek uit ervaring. De planten moeten al wat groter en sterker zijn willen ze de konijnentanden overleven. Draad helpt niet, daar springen ze overheen of gaan er onderdoor. Van katten heb ik geen verstand, daar kan ik niks nuttigs over zeggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 tsja, moet je maar niet Robijnske heten serieus: gaas en netten zijn het enige dat helpt, goed afgeslotenik heb hier van alles geprobeerd tegen de buurkatten, strooispul van eco, koffieprut, takken vuurdoorn, alles laten begroeien, wijnruit, zakjes water, tuinslang, kssstt!, nepeta achter de schuur buiten de tuin, paardenmest en niks helpt definitief Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robijnske Posted June 4, 2015 Author Share Posted June 4, 2015 sorry dat ik robijnske ( joeri robijns) noem ik heb de konijn al ooit eens gevangen ik een vang bak heeft niets geholpen de kat weet ik niet vanwaar die komt weet ik niet en als ik ze zie zitten ze in de boom en dan are hup kss kss weg maar ze komt trug het is wel een van ons hier Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Is het nou je eigen konijn, of een wild konijn?In je openingspost schrijf je dat het dieren van jullie zijn, dus daar uit maakte ik op dat het je eigen konijn en kat zijn, maar uit je laatste post lijkt het weer anders te zijn? Wat wilde je er dan mee bereiken om het konijn in een vangbak te vangen? Ergens anders loslaten? Sorry maar ik snap niks van je posts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robijnske Posted June 5, 2015 Author Share Posted June 5, 2015 ja het is een van ons ze lopen in een buiten ren maar daar ontsappen ze uit dat ik hem in een vang bak heb gevengen is ok om dar er ratten zaten (zitten) en die vang ik weer in bakken en doe ze weg of maak ik ze dood Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Dan is de makkelijkste oplossing, een beter konijnenhok bouwen. verder snap ik ook weinig van je verhaal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Je blijft nogal onduidelijk Robijnske... Dat verhaal van die vangbak snap ik niet. Maar goed. Als het je eigen konijn is, waarom maak je dan niet gewoon een ren waar hij niet uit kan ontsnappen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
79an79 Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Lastig, ik heb zelf ook een konijnenprobleem in de tuin. Bonen, peulen, en erwten alles aangevreten. Hoe hoog moet het gaas zijn om konijnen uit je moestuin te houden? Is 80 cm hoog genoeg of kan ik beter 1 meter nemen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Ik heb het 1 meter hoog en dat werkt in elk geval. Of wilde konijnen over 80 cm zouden springen, weet ik niet. Tamme konijnen kunnen dat in elk geval makkelijk, en zeker als ze weten dat er iets te halen valt aan de andere kant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
79an79 Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 bedankt bio-fee, het gaat om wilde konijnen, heb nog gaas liggen van 1 meter hoog, ga dat eerst maar eens proberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts