Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Konijn in de tuin

Recommended Posts

Tegen konijnen helpt draad niet, daar gaan ze gewoon overheen, onderdoor of tussendoor. Gaas helpt wel, en dan ook een stukje ingraven anders gaan ze er nog onderdoor. De kat zal lastiger weg te houden zijn...

Wij hadden in het verleden ook konijnen en daar hadden we gewoon een hele grote ren (8x2m) aan het nachthok vastgebouwd. Wel gaas ingegraven en gaas boven (de ren was 1,50 hoog en helemaal met gaas afgesloten). Voor het gemak een deur in de ren gebouwd zodat die ook schoongemaakt kon worden indien nodig. Dan hebben de konijnen voldoende beweging. Uiteraard lieten we de konijnen zelfs dan er nog regelmatig uit, maar voor de planten is dat niet goed. Konijnen en planten zijn geen goede match. En ja, ik spreek uit ervaring. De planten moeten al wat groter en sterker zijn willen ze de konijnentanden overleven. Draad helpt niet, daar springen ze overheen of gaan er onderdoor.

Van katten heb ik geen verstand, daar kan ik niks nuttigs over zeggen.

tsja, moet je maar niet Robijnske heten

serieus: gaas en netten zijn het enige dat helpt, goed afgesloten

ik heb hier van alles geprobeerd tegen de buurkatten, strooispul van eco, koffieprut, takken vuurdoorn, alles laten begroeien, wijnruit, zakjes water, tuinslang, kssstt!, nepeta achter de schuur buiten de tuin, paardenmest en niks helpt definitief

sorry dat ik robijnske ( joeri robijns) noem

ik heb de konijn al ooit eens gevangen ik een vang bak heeft niets geholpen

de kat weet ik niet vanwaar die komt weet ik niet en als ik ze zie zitten ze in de boom en dan are hup kss kss weg maar ze komt trug het is wel een van ons hier

ervaring komt met de jaren

voor de indeling

https://youtu.be/RktVFToVjqg

Is het nou je eigen konijn, of een wild konijn?

In je openingspost schrijf je dat het dieren van jullie zijn, dus daar uit maakte ik op dat het je eigen konijn en kat zijn, maar uit je laatste post lijkt het weer anders te zijn?

Wat wilde je er dan mee bereiken om het konijn in een vangbak te vangen? Ergens anders loslaten?

Sorry maar ik snap niks van je posts.

Lastig, ik heb zelf ook een konijnenprobleem in de tuin. Bonen, peulen, en erwten alles aangevreten. Hoe hoog moet het gaas zijn om konijnen uit je moestuin te houden? Is 80 cm hoog genoeg of kan ik beter 1 meter nemen?

Ik heb het 1 meter hoog en dat werkt in elk geval.

Of wilde konijnen over 80 cm zouden springen, weet ik niet. Tamme konijnen kunnen dat in elk geval makkelijk, en zeker als ze weten dat er iets te halen valt aan de andere kant.