Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Van een nieuwe moesbalkon tuinierder:

In dit voorjaar heb ik aardbeien stekken gekregen, en ook zelf Sarians gezaaid. Op zoek naar informatie over aardbeien telen kwam ik dit forum tegen. Veel nuttige tips / verklaringen gevonden.

Waar: Mijn kleine balkon (waarvan ca 1 m2 "beplant").

Wat: Tomaten (Balkon star); pepers (cayenne); doordragende aardbeien (gekregen stekken -soort ook bij de gever onbekend- en zelf gezaaide Sarian F1).

Tomaten doe ik al een paar jaar. Deze struiktomaten leveren probleemloos ongeveer 1 kg per plant. Foto verslagje 2010: http://henkg.dyndns.org/photo

Dit jaar zijn daar pepers en aardbeien bijgekomen.

Een goede verzorging (water!) bleek lastig op een warm balkon. Dat moest op warme dagen 2x per dag! Misschien geen probleem als je alle dagen thuis bent én daar zin in hebt. Echter, ik ben lang niet alle dagen thuis, en heb er ook niet echt zin in.

Daarom gebruik ik al twee jaar een Blumat systeempje, tot volle tevredenheid. Eens in de 10 dagen vul ik een hoog gemonteerd waterreservoir bij, mest een beetje bij met een mestoplossing en dat is dat.

Sinds gisteren staan ook de Sarians op hun definitieve plek, ik ben benieuwd of ze (21 maart gezaaid) dit jaar nog iets gaan opleveren.

Een fotootje (achter: tomaten; achter rechts: peper; rechts (laag en hoog): de onbekende stekken; rechtsvoor: Sarian)

apg5z.jpg

Edited by Guest

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)