J Homan Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Beste Allemaal Heeft iemand ervaring met het maken van een kas met steg doppel platen?Dit zijn die polycarbonaat platen met vierkante kokertjes die je ook voor overkappingen gebruikt?Iemand er voorbeelden van? groetjes jeremy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 niet doen, gammeltjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvr Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 ideaal materiaalberesterk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Misschien zou je een frameconstructie kunnen maken van houten balken, waar je een sleuf in freest voor de platen. Zeg maar zoals een schuifdeksel werkt; een sleuf aan beide kanten precies-pas, en daar de plaat in laten glijden. Ben ook bang dat het anders te gammel blijft. Het is op zich best stevig spul, maar lastig om ook stevig te bevestigen (tacken/lijmen/schroeven etc) Gaat dan toch snel een beetje wijken of water doorlaten, althans, dat is mijn ervaring (maar echt goed verlijmen kan misschien ook, daar heb ik geen ervaring mee (lijkt me niet zo fijn ivm hoge temperaturen kas)). Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
J Homan Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 Hallo De handelaar verkoopt ook profielen voor ze te koppelen ? Groetjes Jeremy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 14, 2015 Share Posted September 14, 2015 bij ons waaien de platen uit de profielen bij harde wind omdat ze doorbuigenmedetuinders lossen dat op door allerlei kruislingse verstevigingen, maar toch, het blijft gammel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted September 14, 2015 Share Posted September 14, 2015 Dan ligt dat aan de profielen. Hier zitten de platen muurvast in de profielen. Geen kas maar een zelfbouw overkapping. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 ja, én aan de platen, je hebt er in verschillende stijfheidin die goedkope kasjes van ons zijn ze vrij dun= buigzaam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 In de openingspost wordt gesproken over zelfbouw en platen die voor een overkapping worden gebruikt. Niet over een goedkope kas. Ik vind het dan jammer dat er direct wordt geroepen dat het niet kan en gammel is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts