Geplaatst: 15 juni 201510 j Beste allemaal Even een vraagje : bestaat er een elektrische snijbonen molen? groetjes jeremy
Geplaatst: 16 juni 201510 j wij hebben een deksel met snijbonengleuf op de keukenmasjien Braun K1000maar het gaat ook goed in de gewone vulopening met een bosje snijbonen heb je zoveel snijbonen? je kunt ze ook gewoon snijden :
Geplaatst: 17 juni 201510 j ik weet van vroeger.... dat mijn ouders een dure kenwood keukenmachine hadden en daar een speciaal hulpstuk bij hadden gekocht voor snijbonen te snijden wij hadden ook een volkstuin en daar kwam dan in een korte periode 4 a 5 vuilniszakken vol aan snijbonen van af....Het hulpstuk was duur en het ging alleen maar goed boontje voor boontje en niet zoals stond in de gebruiksaanwijzing 4 of 5 tegelijk. voor de handige harry's zou ik zeggen wel met regelbaar toerental je zou mijns inziens veel tijd kunnen besparen en dit is een goedkope oplossing gr Adriaan 17 juni 201510 j aangepast door Gast moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 17 juni 201510 j even googlen (????) gr. Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 17 juni 201510 j mijn ouders hebben braun keukenmachine(de nog oudere KM32) met snijbonen opzetstuk, 1 boon tegelijk. ik gebruik gewoon in de keukenmachine met snijschijven, grote vulopening dus veel bonen tegelijk. daarmee krijg je meer plakjes ipv ruitvormig maar dat maakt voor de smaak niets uit.
Geplaatst: 17 juni 201510 j jongens, een handmolentje gaat ook heel snel hoor, zeker als je kleinkind het doet (in ruil voor een half uurtje Shaun the Sheep met accessoires als limo en chips, dat wel...)
Geplaatst: 17 juni 201510 j Robo moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 20 juni 201510 j ouderwetse snijbonen hebben draden. dat is ook de rede dat ze worden gesneden, dan vallen de draden niet op.
Geplaatst: 21 juni 201510 j De snijbonen die ik meestal zaai geven geen draad - Helga. Ik pluk wel regelmatig.
Geplaatst: 26 juli 201510 j Die snijbonenmolen was me vroeger een gruwel. Middagen aan een stuk draaien (kinderarbeid) en dan van die vieze stekelige boontjes overhouden. Ik heb er een wasmachinemotor aan gelast. Ging perfect. Een snijboon ging er in nog geen seconde doorheen. De sliertjes werden dunner en veel langer. Je was ook met een halfuur klaar. Omdat mijn ouders niet zo goed wisten wat ze daar mee aan moesten en er met de vastgelaste motor ook niet wisten hoe het weer terug moest hebben we nog jaren snijbonenspaghetti gegeten. Tip. Let dus even op het toerental. In retrospect was het erg avant garde. Niven kunz maakt tegenwoordig snijbonencarbonara. Prijswinnend gerechtje.
Geplaatst: 27 juli 201510 j Ben toch benieuwd...hoe snij je nu je snijboontjes gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.