Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Snijbonenmolen elektrisch

Featured Replies

Geplaatst:

Beste allemaal

Even een vraagje : bestaat er een elektrische snijbonen molen?

groetjes jeremy

Geplaatst:

wij hebben een deksel met snijbonengleuf op de keukenmasjien Braun K1000

maar het gaat ook goed in de gewone vulopening met een bosje snijbonen

heb je zoveel snijbonen? je kunt ze ook gewoon snijden :

Geplaatst:

ik weet van vroeger.... dat mijn ouders een dure kenwood keukenmachine hadden en daar een speciaal hulpstuk bij hadden gekocht voor snijbonen te snijden wij hadden ook een volkstuin en daar kwam dan in een korte periode 4 a 5 vuilniszakken vol aan snijbonen van af....

Het hulpstuk was duur en het ging alleen maar goed boontje voor boontje en niet zoals stond in de gebruiksaanwijzing 4 of 5 tegelijk.

voor de handige harry's zou ik zeggen

snijbonenmolen99531434548799.jpg

boormachine88381434548865.jpg

wel met regelbaar toerental

je zou mijns inziens veel tijd kunnen besparen en dit is een goedkope oplossing

gr Adriaan

aangepast door Gast

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

even googlen (????)

snijbonen-boormachine79521434549476.jpg

gr. Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

mijn ouders hebben braun keukenmachine(de nog oudere KM32) met snijbonen opzetstuk, 1 boon tegelijk.

ik gebruik gewoon in de keukenmachine met snijschijven, grote vulopening dus veel bonen tegelijk. daarmee krijg je meer plakjes ipv ruitvormig maar dat maakt voor de smaak niets uit.

Geplaatst:

jongens, een handmolentje gaat ook heel snel hoor, zeker als je kleinkind het doet

(in ruil voor een half uurtje Shaun the Sheep met accessoires als limo en chips, dat wel...)

Geplaatst:

Robo

Geplaatst:

Ik snij die gewoon niet in stukjes - ze zijn zo ook lekker.

Geplaatst:

ouderwetse snijbonen hebben draden. dat is ook de rede dat ze worden gesneden, dan vallen de draden niet op.

Geplaatst:

De snijbonen die ik meestal zaai geven geen draad - Helga. Ik pluk wel regelmatig.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Die snijbonenmolen was me vroeger een gruwel. Middagen aan een stuk draaien (kinderarbeid) en dan van die vieze stekelige boontjes overhouden.

Ik heb er een wasmachinemotor aan gelast. Ging perfect. Een snijboon ging er in nog geen seconde doorheen. De sliertjes werden dunner en veel langer. Je was ook met een halfuur klaar.

Omdat mijn ouders niet zo goed wisten wat ze daar mee aan moesten en er met de vastgelaste motor ook niet wisten hoe het weer terug moest hebben we nog jaren snijbonenspaghetti gegeten.

Tip. Let dus even op het toerental.

In retrospect was het erg avant garde. Niven kunz maakt tegenwoordig snijbonencarbonara.

Prijswinnend gerechtje.

Geplaatst:

Ben toch benieuwd...

hoe snij je nu je snijboontjes

gr Adriaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.