Sin Fronteras Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Ik heb een druivenstek tegen een zuidmuur gezet. De sterkste uitloper is behouden, maar er zitten vrij laag op die uitloper al beginsels van twee trosjes. Het idee is om de uitlopers volgend jaar horizontaal te leiden. Nu heb ik begrepen dat je takken waarvan je druiven geoogst hebt beter weg kunt snoeien. Kan ik nu beter deze eerste twee trossen weghalen, of is er niets aan de hand en kan ik alles lekker laten doorgroeien? Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Bit Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Ja. druiven trosje nu weghalen. Je wilt nu eerst groei en niet een vrucht al. Alles laten groeien, ook eventuele komende zijtakken en andere takken. Al het groen zich laten ontwikkelen. Niets weghalen. Elk groen blad draagt bij aan de versterking van de nog zo jonge plant. In late najaar ( nov ) gaan vormsnoeien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.