youri Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 hallo, wat is leuk om nu nog te zaaien of om te planten (planten kopen in de grond zetten) ik ben een beginner van 14 jaar en wil graag meer leren over de moestuin vandaar deze oproep (vraag ) wie o wie kan mij helpen ik hoor het graag mvg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Andijvi, sla, kool (?) maar dan houdt het wat betreft planten kopen ver op volgensmij. Klik hier voor een pdfje met wat je nog kunt zaaien augustus / september Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Wat zijn toch die magische winterdoperwten? Jorg, welk type kan ik daarvoor gebruiken? Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Ik kom net bij de Welkoop vandaan, en daar hebben ze alleen nog de zaden te koop die je nu nog kunt zaaien. Lekker overzichtelijk! Idd chinese kool, spinazie en snijbiet. Maar ook Warmoes, bladmoes, en nog wat moezen waar ik nog nooit van had gehoord Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 pdfje is afkomstig van vreeken, Dit staat er bij winter erwten: Dit ras is extra geschikt voor de winterteelt. Zaaien in september-oktober geeft na goede overwintering een lange oogst van juni-augustus. Een vroege lang doorgaande oogst dus! Hoogte 45-65 cm, ziektebestendig op de koop toe. (Voor 6 m). Andere succesvolle winterrassen: 'Meteor', 'Dulce Provence' en 'Pilot'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts