Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeienrek?!


jootje

Aanbevolen berichten

Gisteren zag ik op een blog ( eenvoudigleven.blogspot.com) een zelfgemaakt aardbeien rek. Ik vind hem helemaal super. Ik heb een lege kale schutting en dat rek zou daar niet misstaan, en niet in de laatste plaats, ik zou weer meer ruimte in mijn tuin krijgen. Ik wilde mijn verkering al aan het werk zetten, maar begin toch te twijfelen......hoe gaat dat met water geven, loopt dat niet weg? Kan ik niet beter een plank zonder gaten ophangen, en daar de potten met aardbeien gewoon opzetten? En doen aardbeien het niet beter in de volle grond als in een pot? Hoop dat anderen even met me mee kunnen denken. ben bang dat je dan wel even op dat blog moet kijken om het te snappen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een leuk idee, maar ik denk wel dat ze gauw kunnen uitdrogen als je niet elke keer wat erbij giet. Er zitten ten slotte gaten in de onderkant van de potten en t loopt er zo weer uit. Dan zou je er anders een druppelsysteem overheen moeten hangen. Lijkt het mij veel handiger om zo'n rioolbuis op te hangen met gaten in de bovenkant en gaas aan de zijkanten van de buis om t teveel aan water af te laten lopen. Ik heb zelf zo'n buis staan maar nog niemand bereid gevonden die gaten erin te boren. En zelf ga ik dat niet proberen zonder hulp. Mijn idee van ruimtebesparing met aardbeiplanten is meer een grote ton met gaten á la Borsalino of iets als onderstaande:

 

2zyxtzd.jpg

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt die rekken en alles mooi en praktisch, maar ik denk wel dat in vollegrond de aarbei het beter doet en dan met name

de winter beter doorkomt in vollegrond dan in pot.

Daar zal ongetwijveld een oplossing voor bestaan om in winter aardbei in pot meer te beschermen maar goed.

En inderdaad gewoon twee planken boven elkaar met mooie grote roodstenen potten lijkt mij net zo mooi en wat meer aarde voor de aardbeiplanten.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...