angela Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 (edited) Zoals er al staat onder constructie ik moet nog even goed kijken wat ik heb maar klopt denk ik vrij aardig en er zal nog wel het een en ander worden toegevoegd.De wensen zijn gekopieerd van de vorige MTFD, dus dat zal nog vrij aardig kloppen Graag hier in dit topic roepen en niet via PB is voor mij makkelijker terug kijken Aangeboden:Ik kan Laurier drogen als iemand interesse heeft?paars roze tuingeraniums2x Paarse eendags bloemen1x Deutzia gracilis WeknowOregano1x braam zonder doorns Weknow1x druif zaailing3x lavendel plantjeaardbei uitlopers zaden: anijszaad tht: 1-1-2015 (vorig jaar nog gezaaid ging prima, te lastig om te oogsten )Amarantblad (tropische spinazie) zakje van VreekenVleestomaat Voyage zakje van Vreeken3 zakjes Reuze zonnebloem zaden van de IntratuinPompoen: blue Hubbard van eigen oogst en kleine oranje pompoen soort die je veel in de winkel zietBroccoli zaad eigen oogst van 2015.Zaad muurbloemen eigen oogst 2015 ook nog plantjes beschikbaar.Zaad prikneus eigen oogst 2015Zaad Mirabilis jalapa Limelight eigen oogst 2015Zaad slangenradijs eigen oogst 2015Zaad snijbiet wit en roze (door elkaar gegooid) eigen oogst 2015Zaad mosterdblad eigen oogst 2015 en plantjesZaad simkin komkommer Overig:Kleine doosjes met laadje erin makkelijk voor zaadjes.1 grotere doos met magneetdeksel voor spulletjes in te doen leuk als zadendoos. Boeken: Receptenboekje: pannenkoeken en omeletten Receptenboekje: Heerlijke pannenkoekreceptenBecel kookboekje gezond etenIkea receptenboekje de vegetarische keukenIk heb hier nog een mapje liggen van een kook studio met recepten erin mocht iemand interesse hebben. _____________________________________________________________________________________________________ Wensen:blauw tomaten (Appelvrouw)Ik zoek nog wat zaad van bepaalde tomaten maar alleen gekocht zaad:Brandywine black tomaatBlack russian tomaat CindyBIndigo rose tomaatAardbei tomaatBlush tiger tomaat CindyBRainbow tomaatRose de bern tomaatAsperge sla zaadClethra alnifolia pink spirePurperklokje verschillende kleurenPluimspirea verschillende kleuren (Ciska roze+paars)Echinacea "Julia (oranje)Echinacea purpurea 'Tomato Soup' (rood)Iris germanica (zwart of roze of?) Deutzia roseaOxalis VersicolorNagelkruidIpomea zaad (wit /roze /zwart / rood/ licht paars of dubbelkleurig.) (Kim blauw)olijfkruidsalanova sla zaadReine Claude pruim (laagstam)Abrikoos (laagstam)Wilde citroen plantje(Poncirus trifoliata) (Jorieke+Weknow)olifanten knoflook (Ciska+ Jorieke)Kaapse knoflookAlderman doperwten zaaigoedPootaardappel Agria (Aan Jorieke vragen)phacelia zaad voor groenbemesting en de bijen. (Kim en Simke)kweeperenappels voor appelmoesstoofpeertjes Eitjes zijn ook welkom Ik ruil met: Jorieke krijgt: Geld, zalm, bodembedekkers/struik/boom, zaadjes, laurier, aardbei uitlopers Voor: Vlees, wilde citroen, 2 soorten alium, olifanten knoflook, hopmarjolein, eitjes Appelvrouw krijgt: aardbei uitlopers, stokroos (ovb)Voor: blauw tomaten zaad Ciska krijgt: aardbei uitlopers, bieslook, broccoli zaad, 2x Stokroos of zaad (ovb), paprikaVoor: Nieuwe rozen stekken, roze + paarse pluimspirea, olifanten knoflook, herfstasters. Yuras krijgt:Voor: Oregano Kreta, Phlox paniculata wit Salamander krijgt: iris laevigata japonica snowdriftVoor: Helenium plantjes Weknow krijgt: muurbloem zaad + plantjes, Deutzia en braamstek Voor: wilde citroen, eitjes Aalterse-Willy krijgt:Voor: 1xGeorge, 4x winterbloemkool, aronskelk zaad Kim krijgt: prairie fire zaad, laurier, meloenpeer zaad Voor: Ipomea blauw, phacelia zaad Simke krijgt: stokroos (ovb), hortensia, geldVoor: phacelia zaad, brengt boom mee Reina krijgt:Voor: Mirabel laagstam pruim aussiekarin krijgt: lavendel plantjeVoor: bindsla "Blanke Zelfsluitende", puntpaprika "Dulce de Espaňa" CindyB krijgt: Egyptische ui, gedroogde laurier Voor: Tomaat Artisan blush tiger, Tomaat Black Russian Henkg krijgt: kattenkruidVoor: Enjoy krijgt: courgette zaad black beautyVoor: ajo gigantes knoflook, chesnok red knoflook, hot lips stekjes Nynkef krijgt:Voor: 3x olifantenknoflook Goldfish krijgt: aardbei uitlopersVoor: 1x Amerikaanse blauwe bes Iets meebrengen voor de oogst tafel en de zaden tafel, en voor de zuur proeverij.En niet vergeten het een en ander voor de lunch. Edited December 16, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Hee, ik heb die wilde citroen wel voor je. Ik heb hem in pot staan, had er nog steeds geen goede plek voor. En nu weet ik ook niet meer zo goed wat ik er ooit mee wou. Mocht er ooit iets bruikbaars aan komen te groeien, dan zou ik het leuk vinden om daar wat van terug te ruilen tegen die tijd Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 9, 2015 Author Share Posted July 9, 2015 Misschien wou je hem gebruiken voor confituur? Als je zeker weet dat je hem kwijt wil dan wil ik hem wel?Ik wou ook vragen of je wat zaadjes zou willen oogsten van die alium soort met die hangende bloemetjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Ik kan beter een paar van die alliums voor je uitsteken, want al mijn alliums bloeien zo ongeveer tegelijk en ik weet niet hoe het zit met bestuiven? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Hey, Roze spirea heb ik hier wel voor je..en olifanten knoflook wel..ook dit jaar gezet. Hoeveel tenen wilde je?De strawberry Hill roos is goed geworteld, die komt sowieso mee.Verder zal ik de rozen die graag wilde hebben ook gaan stekken. De meeste zijn Inmiddels uitgebloeid. ( hoofdbloei) dus moet ik wat zomersnoei toepassen en deadheading. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 10, 2015 Author Share Posted July 10, 2015 Ik kan beter een paar van die alliums voor je uitsteken, want al mijn alliums bloeien zo ongeveer tegelijk en ik weet niet hoe het zit met bestuiven? Maar je cirkel begint net een beetje vol te groeien is zonde, zaadjes zijn prima hoor.En zou ik er ook nog een paar mogen van die met dat warrige kapsel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 10, 2015 Author Share Posted July 10, 2015 Hey, Roze spirea heb ik hier wel voor je..en olifanten knoflook wel..ook dit jaar gezet. Hoeveel tenen wilde je?De strawberry Hill roos is goed geworteld, die komt sowieso mee.Verder zal ik de rozen die graag wilde hebben ook gaan stekken. De meeste zijn Inmiddels uitgebloeid. ( hoofdbloei) dus moet ik wat zomersnoei toepassen en deadheading. Roze spirea graag Die knoflook wil ik gewoon een keer proberen ben al blij met een paar teentjes.Heel fijn van die roos van de andere stekken heeft alleen die ene het overleefd, de klimroos heeft al gebloeid ik weet niet of je dat had meegekregen?Heb je ook een wensenlijstje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Ok, zaadjes van die allium (Lady leek) en dan broedbolletjes van die met dat warrige kapsel. Ze drogen al aardig, dus ik kan de bolletjes straks gewoon voor je in een potje stoppen. Dan krijg je een potje 'gras', want meer lijkt het eerst niet. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 10, 2015 Author Share Posted July 10, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Welke uitlopers van aardbeien had je in de aanbieding? Ik zoek nog een lekkere soort...Heb bij de weg ook nog een paarse pluimspirea.... Allemaal lage soorten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 11, 2015 Author Share Posted July 11, 2015 Ik zoek verschillende kleuren spirea dus alles is welkom.Ras van mijn aardbeien weet ik niet maar zijn erg lekker en goede opbrengst.Uitlopers is nog wel onder voorbehoud ze zijn al wel bezig maar weet niet of ze tegen die tijd groot genoeg zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Zou ik ook een aantal van die aardbeien mogen? Hoeven er echt maar 2 te zijn, om eens te proberen en dan zelf te vermeerderen. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 11, 2015 Author Share Posted July 11, 2015 Ik noteer ze voor jullie beide. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Ik heb drie soorten blauwe tomaten in de kas. Ik laat nog wel weten maar ik Oogst vast van alle drie de zaden... Zet ze er maar bij van mij. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 12, 2015 Author Share Posted July 12, 2015 Soort maakt me niet zo veel uit ik wil gewoon een keer blauwe proberen hopelijk zijn ze lekker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Ik moet ze alle drie nog proeven. Ik heb ook nog de bumble bee. Ik heb wel andere blauwe geproefd maar deze nog niet. Ik zet er van de week wel foto`s bij en smaaktest volgt later Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 19, 2015 Author Share Posted July 19, 2015 Heeft er trouwens ook nog iemand een vliegenvanger plantje?De vliegen vallen mijn cavia's lastig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 Aaaaaah wat lief!Ik heb momenteel voor de vliegen twee teckels... niet dat erg veel zoden aan de dijk zet.....ze stuiteren alle kanten op behalve de goede. Mijn vliegenvanger plantje heeft het helaas niet overleefd. dus ja moet ik het maar met die twee doen hè? weet je dat ik van de week een zilvertje uit de opvang gehaald heb? Een dikkerdje van 3 jaar oud. Tis een schatje...ze blijven mooi hè? Zilveragouties....*zwijmel* Mag ik van jou nog een aantal broccolizaden! Alvast voor volgend jaar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 21, 2015 Author Share Posted July 21, 2015 Je komt ze niet vaak tegen zilveragouti, maar ik dacht dat jij geen cavia meer bij zou nemen?Broccoli zaad noteer ik op de lijst als ik terug ben dat gaat iets makkelijker op de computer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Ha nee, maar je kent het...tis een virus. Niet uit te roeien. Voor beren echt geen plek meer. Maar had 7 zeugjes en een gecastreerde beer in grote bak zitten, dus kon deze nog wel bij Ennnn ik moet gewoon niet meer op de site van de opvang kijken... Broccoli zaadjes super bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 21, 2015 Author Share Posted July 21, 2015 Welke opvang was het? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Bakkeveen. Stichting cavia....een bezoekje is altijd goed om je dosis cavia voor even weer op te hogen. maar owwww zo gevaarlijk. Ze hebben er nu ook een aantal skinnyberen zitten...een paar jaar geleden was het hype....gelukkig waren het beren. anders had ik er volgens de thuiskok aan moeten geloven.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 21, 2015 Author Share Posted July 21, 2015 Er staat een zilver agouti op genaamd Carice is dat ze?Ik vind die witte borstel erg mooi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted July 22, 2015 Share Posted July 22, 2015 Nee dit was Femke, dan is er weer een nieuwe binnen gekomen. Toen wij daar waren, hadden ze net gehoord dat er ergens in een bos een groepje cavia,s gedumpt waren. De dierenambulance was net onderweg naar hun toe. ze doen heel goed werk en het cavia dorp is erg leuk om te zien. Wat ik zeg....genoeg om je dosis cavia voor de week weer op te hogen ik heb genoeg aan mijn eigen, maar soms is het wel eens leuk om NOG meer cavia,s bijelkaar te zien hahaha Er staan erg mooie op...en ze verdienen allemaal een goed huisje. Ik heb er eens een flinke castraat vandaan gehaald " Stuart". Hij was echt een flinke caaf. castreren doen ze ook voor maar een paar centen. Ik heb ze een bedrag extra gegeven om een zak voer voor te kopen. Mijn goede doel tis een erg mooie omgeving Bakkeveen erg bosrijk en waterrijk. De kivafarm camping staat er naast. Erg leuk allemaal. ( helemaal geen reclame hoor... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 22, 2015 Author Share Posted July 22, 2015 Er staat cavia uit Gasselternijveen maar ik zie nergens wat dat inhoud? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts