Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rijpen van puntpaprika


tomvm

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb rode puntpaprika's staan en heb hier enkele vragen bij.

 

De eerste reeks die er hangen (+/- 4 per plant) beginnen nu rood te worden.

Kan ik deze er nu al afhalen, zonder dat ze volledig rood zijn, en kunnen ze dan verder rood worden? Of moet ik echt best wachten tot ze volledig rood zijn.

En kan ik ze best dan in de ijskast leggen of gewoon in de kelder op een donkere plaats?

 

Als ik ze oogst als ze volledig rijp zijn, kan je ze dan nog enkele dagen in de ijskast bewaren voor het geval je ze nog opeet of best ineens in de vriezer doen?

 

Klopt het dat er ook geruime tijd geen nieuwe vruchten aangroeien? Deze 'sterven' allemaal af op een enkele na.

De eerste vruchten die nu pas beginnen te rijpen vragen vermoedelijk alle voeding op dan?

 

Ook heb ik op de meeste paprika's die beginnen te rijpen een lichte bruine vlek die je kan induwen en precies 'rot' is op die plek. Is dit iets dat je moet bestrijden?

Hieronder een foto (rechts zie je een bruine vlek en ook links een kleintje):

 

100383044941437940089.JPG

 

Alvast bedankt

 

Gr.

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vlek komt er door dat de paprika's te droog gestaan hebben, waarschijnlijk in de zon gestaan op een hete dag, planten hebben even met de bladeren slap gehangen?

 

Kan verder geen kwaad, heb hierover al wat uitleg gepost in een eerdere post van iemand met een paprika probleem.

 

Verder rijpen binnen dat kan, maar veel moeilijker en zeker niet in een ijskast. Ze even bewaren lukt maar niet zo verschrikkelijk lang (lukt mij toch niet) gewoon zo in de keuken. Persoonlijk vind ik ze ook erg lekker zoals die van op uw foto, beetje onrijp maar recht van de struik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij laat ik zo lang mogelijk hangen, hoe roder, hoe lekkerder! Als je ze halfrijp plukt zijn ze niet zoet en dat is toch de bedoeling , dacht ik.

Als ik ze dan pluk, gaan ze gelijk de vriezer in, kleingesneden, in een grote stevige zak. Ik vries ze zo los mogelijk in, zodat ik er telkens wat van kan nemen wat ik nodig heb en de rest gelijk weer terug de vriezer in kan.

Paula

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

droogte zou eventueel wel kunnen, want een paar weken terug heeft het een tijdje heel warm geweest

ik gaf ze 's avonds dan altijd water, maar dit zal dan niet voldoende zijn geweest.

 

zolang het maar geen ziekte is ofzo, dan valt het mee

 

 

ik zal ze dan zo lang mogelijk laten hangen voortaan, tot dat ze rood zijn

 

bedankt voor jullie tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...