Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Is dit hagelschotziekte?


Lisa

Aanbevolen berichten

Mijn rode bietjes hebben rare vlekken, als ik in het boekje van Bayer kijk komt hagelschotziekte het meest overeen.

Klopt dit ook? Zo ja, is er een manier om dit de volgende keer te voorkomen? En is de enige remedie dan spuiten met zwavel of zijn er ook andere huis en tuin en keukenmiddeltjes die je kan gebruiken. Ik vraag me ook af of de ziekte in de biet trekt of alleen de bladeren aantast.

 

2j4yrlx.jpg

 

bheomw.jpg

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bietjes is beetje verhaal apart heel vaak hebben ze vlekjes en dingetjes op het blad, daar hoef je niks aan te doen het hoort zo heeft geen effect op

de biet zelf en plant groeid gewoon door.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzich vindt ik jong rodebieten lekker in sla, volgens mij ook gezond, en de vlekjes zitten vaak op het oudere blad

en dan nog met vlekje erop kan je nog eten of je plukt dat eraf.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar gaan die bieten dan wel doorgroeien zonder dat jonge bietenblad? Idd, mijn jonge bietenblad had er ook geen last van. Het is sinds ze groter zijn geworden dat het er pas in zit.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pluk niet alles eraf beetje, maar je kan ook alles eraf halen ik heb altijd wat rodebietjes staan voor het blad voor mijn dieren

en deze pluk ik kaal zo met mes in 1x alles eraf, en de biet zelf loopt steeds weer gewoon uit, gaat zelf steeds meer jongblad maken.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...